dinsdag 28 januari 2014

‘Mailbom’ treft Kamerleden, papercuts are nasty…

indexDEN HAAG - Veel Kamerleden zijn de afgelopen dagen getroffen door een ’mailbom’. Die naam geven de parlementariërs althans aan het grote aantal e-mails dat ze kregen van het Burgerforum-EU. (link toegevoegd door mij, Fub)
Lees verder >>
h/t G.Deckzeijl

Een ‘mailbom’, wel ja zeg (die Ddos-attack die komt vast nog wel eens). Gewoon bezorgde burgers die de door hen gekozen parlementariërs persoonlijk aanspreken zoals dat in een functionerende democratie hoort. Ik kan de door mij gekozen volksvertegenwoordiger toch een briefje sturen om hem(m/v) er aan te herinneren dat hij daar voor mij, dankzij mij, en namens mij zit.

Nou zullen sommigen wel eens wensen dat er een echte bom af zal gaan en ook ik betrap me daar wel eens op. Maar waarom is dat in mijn geval, voor anderen kan ik niet spreken.  Wel, in 2005 zijn we grotelijks genaaid. Tegen onze wil zijn we een ondemocratische dictatuur ingerommeld. En feitelijk leven we sindsdien dus niet meer in een democratie. Het volk heeft het verdrag van Lissabon afgekeurd en toch hebben Balkenende cum suis ons uitgeleverd aan de EUSSR. Dit keer kwam er geen gewapend leger aan te pas om ons te bezetten, maar een leger burocraten.

In nota bene de demissionaire tijd van het vorige kabinet, normaliter een tijd waarin men geen omstreden beslissingen hoort te nemen, is het ESM verdrag goedgekeurd. En ons budgetrecht is weggegeven, waardoor we feitelijk geen soevereine staat meer zijn. De stille overdracht van bevoegdheden aan de EU is van een schrikwekkende omvang.

Dit keer zullen de Polen en de Canadezen ons niet komen redden en zullen we het zelf moeten doen. En welk vreedzamer en democratischer middel staat het volk ter beschikking dan het aanvragen van een referendum. Geen. Het volgende middel, als alle vreedzame genegeerd worden, is van een andere orde. Dan komen de echte bommen.
annefrankmisbruikt
En welke partij is er nou het allermeest tegen een referendum? Juist ja. Die partij die dat als kroonjuweel in zijn binnenzak zegt te bewaren (goed verstopt voor het volk), de partij die om die reden en om die reden alleen is opgericht. Maar dat wisten we al toen minister van bestuurlijke vernieuwing en de gekozen burgemeester, en Fortuyn-demoniseerder, Thom de Graaf zich onbeschaamd tot burgemeester liet benoemen.
Dat de achterban van deze eurofiele club inmiddels het referendum even verwerpelijk vindt als de leiding, bleek vandaag uit een peiling van Maurice de Hond.
peiling
Misschien is het tijd voor D66 om dat ‘democraten’ eens uit hun naam te verwijderen en hun kroonjuwelen naar de lommerd te brengen en duidelijk te maken wat ze onder aanvoering van Verhofstadt werkelijk voorhebben.

Ik doe even wat zelfcitatie van mezelf (mag, want is mijn eigendom lijkt me) van een comment dat ik plaatste op De Vrije Chroniqueurs (lees dat blog) onder dit artikel.

Fubar zegt:
Wat dan weer bij het stuk* van Trias aansluit; Vaclav Klaus over de vernietiging van de democratie en de natiestaat )sept 2012); http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/9559937/Vclav-Klaus-warns-that-the-destruction-of-Europes-democracy-may-be-in-its-final-phase.html

En dat democratie samenvalt met diezelfde natiestaat, betoogt Hannan aan de hand van een citaat van De Gaulle: “In 1942, in a radio broadcast from London, Charles de Gaulle argued that ‘democracy and national sovereignty are the same thing’. So it has proved.” http://blogs.telegraph.co.uk/news/danielhannan/100174308/mario-draghi-in-order-to-avoid-the-democratic-process-the-ecb-will-now-do-what-governments-dare-not/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Filmpje Hannan waar ik naar verwijs:

Fubar zegt:
Nog zo-n leuke;”Here is an amazing statistic, in 1974 the countries of -lets call it- old europe, the 15 member states of the EU as it stood prior to eastward expansion, the enlargement with the former commie states, it stood for 36% of world GDP, today they account for 24% and in 2020 they will account for 15%.” (rond 12.50)
Nou, die kan de EU ook in zijn zak steken. Filmpje:

(vreemd, video staat niet meer op YT zegt YT, maar nog wel op mijn andere blog)

*achteraf toegevoegd linkje om het leesbaarder te maken. ik ben werkelijk als de dood voor verkeerd geciteerde zelfcitatie namelijk, dus ik dacht van, ik meld het even. wat onwetenschappelijk van me he.

PS. Is een beetje vreemd bij een stukje, geef ik toe, maar ach. Papercuts. Waarom heb ik dat nou toegevoegd aan de titel? Omdat u zich aan papier aardig kunt snijden. Ik heb heel wat rare baantjes gehad zoals u inmiddels misschien weet.  Eén daarvan was, belastingaangiften versturen. Beter gezegd een belastingwijziging ergens 20 jaar geleden. Jup, ik verzin het niet. Maar de belastingdienst was wat arm of gierig, wie zal het zeggen. Ik vroeg het me niet af en draaide dubbele diensten.  Ik sliep wel in het papierhok, dat scheelde me tijd. De belasting dienst kon dus niet (goedkoop genoeg) iemand vinden om al die brieven in een enveloppe te stoppen en liet het doodleuk zwart doen. Dat was weer eens wat anders dan folders met tulpenbollenreclame voor de States.

Geloof mij, papier kan aardig snijden. Maar meer bekend is de term natuurlijk onder druksgebruikers. Speciaal die druks die in ‘pakjes’ worden aangeleverd. Papier. Papier is scherp. De rest kunt u zelf bedenken.

Mijn simpele vraag aan @APechtold  is. Hoe denkt u over referenda en het zelfbeschikkingsrecht van de mensen?
Hoe u over coke denkt weten we inmiddels.

zie ook:
PVV wil referendum over EU-lidmaatschap

Gepubliceerd op De Vrije Chroniqueurs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten