donderdag 25 juli 2013

Frik's Postbodefietsvoorwiel

Sorry voor de totale off-topic, maar ik zat de hele avond ledverlichting voor fietswielen te bekijken. Ik zag daar gister een Amerikaan mee fietsen op de Elandsgracht (het was nog licht en het stond nog uit). Ik hield em al aan bij het plisieburo Marnixstraat (aanhouden, plisieburo, haha..) Maar toen reageerden ze niet. Hij was samen met een maat, die me even later voor sunday-driver uitmaakte. Werkelijk. Ik heb geen idee of dat een Amerikaans woord is, maar hij zei het, en nog iets lelijks.

De irritatie was waarschijnlijk omdat ik bij het oversteken van de Marnixstraat zowat tussen hen in parkeerde en vervolgens dwars over de stoep wederom naast hun kwam (kan gewoon met mijn fiets hoor).
De man reed op zo-n low-rider fiets, een wannabee harley davidson maar dan met trappers, er hing een soortement kentekenplaatje onder zijn zadel; Californian Jesus.
En er zat iets op zijn achteras. En dat wilde ik dus vragen, wat dat was. Hij bleek het van zijn vriendin gekregen te hebben voor zijn verjaardag. Het was zijn verlichting, het kon patroontjes en ook images, zoals bijvoorbeeld Pacman, zei die. In het wiel dus. (dat woord mag je dus niet gebruiken las ik bij een concurrerend blog en dus al helemaal niet tweemaal in één zin dus. Dus dat is fout en lelijk bovendien en dus moet je dat niet doen) Dus.

Hij werd gelijk helemaal enthousiast. We wensten elkaar nog een fijne voortzetting, hij had al een halve liter in een houdertje aan zijn stuur en ik was er net naar onderweg. Zijn maat maande me nog om op de speed limit te letten, maar ik was al weg.

Nou heb ik de hele avond zitten zoeken. Ja ik besteed mijn tijd nuttig. Maar voor een paar tientjes heb je dus zo-n ding dat ie allerlei patroontjes in je wiel maakt met meer of minder ledjes, en voor heel veel meer kun je ook je eigen plaatjes en gifjes in je wiel stoppen.
Ik moest gelijk aan Frik's postbodefietsvoorwiel denken, je zou er een oproep om de Amsterdam Post te lezen op kunnen zetten. Moet je wel de post 's nachts gaan bezorgen (vanwege de leesbaarheid), maar das een kleinigheid. Het is tenslotte Ramadan.

Voorbeeldvideo



Ik ga natuurlijk zo-n ding aanschaffen, maar dat had u al begrepen neem ik aan. Dat wordt nog een hele uitdaging om met de juiste plaatjes te komen.
Ik vind deze twee wel leuk, maar dat is in de dagelijkse praktijk hier toch wat lastig denk ik.



Gepubliceerd op Amsterdam Post