woensdag 12 februari 2014

Moskeeën en islamitische naamgeving


islamitische naamgeving, Deel III, de moskeeën

Al eerder hier gepubliceerd.

Deel I,  ‘My name is Jihad and I am a bomb’, ging over persoonsnamen en is het minst uitgebreid.

Deel II, Het Staat op Elke Gevelsteen, ging over islamitische scholen in Nederland en is, voor zover de scholen in wikipedia vermeld werden, compleet.

Een moskee is bepaald geen kerk. Moskeeën zouden verboden moeten worden en voor het bouwen er van wordt onze vrijheid van godsdienst misbruikt.

Een moskee is veel meer dan een kerk. Een moskee is namelijk niet alleen de gebedsplaats, maar ook de kazerne, de plek waar politieke en militaire beslissingen genomen worden, de plek waar (sharia)recht gesproken wordt, wapenopslagplaats, ook de plek van waar uit terroristische aanslagen beraamd en gepleegd worden. 911, Madrid, Londen. En die moskeeën staan er nog. Absurd, die hadden platgegooid moeten zijn. Met terroristen-nesten behoor je maar één ding te doen.

Eerst een filmpje


In het filmpje komt het ook ter sprake. In Duitsland staan alleen al meer dan 50 moskeeën met de naam ‘Fatih’ arabisch ‘verovering’. De naam is ter herinnering aan sultan Fatih, ook wel bekend als Mehmet II of Mehmed II (Fub), de veroveraar van het Christelijke Constantinopel. Andere dragen de namen van bloeddorstige metgezellen van mohammed, of van veldheren zoals Tariq Ibn Ziyad, de veroveraar van het Iberische schiereiland. De grootste moskee in Duitsland in Mannheim is genoemd naar de tiran en Alawieten-veroveraar sultan Salim. Dat zullen de Alawieten in Duitsland vast weten te waarderen.

Als u beseft dat Amsterdam alleen al 50 moskeeën telt en heel Nederland 500 dan begrijpt u dat ik ze niet allemaal kan bespreken. Voor mijn bespreking baseer ik mij op twee lijstjes van moskeeën; het eerste komt van wikipedia en het tweede van Burgerjournalisten.

Alfourkane moskee,
Er zijn meerdere moskeeën in het land die zo heten. Ik begin in Amsterdam. Daar kan ik niks vinden over wat de naam zou betekenen overigens, maar ik vond er wel wat vermeldenswaardigs.

Amsterdam

Heet tegenwoordig moskee IJburg-Alfourkane. Eerst een kijkje op hun website Er staan een hoop mooie woorden op waarvan ze weten dat die het goed doen bij Nederlandse politici en subsidieverstrekkers. Een greep uit het gebrabbel:

Het gaat om “het huis van de buurt”waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en initiatieven ontwikkelen om d.m.v. dialoog meer begrip voor elkaar te kweken,

Dan alleen kan een kind op de juiste manier begeleid worden. Hierin spelen de buitenschoolsactiviteiten een zeer belangrijke rol. Het contact met de samenleving en daaraan participeren

Maar wat doen ze nou helemaal? Op de voorpagina staan maar twee daadwerkelijke activiteiten vermeld: geld inzamelen voor een grotere moskee en in dikke zwarte hoofdletters wordt er gemeld dat je arabische les kan volgen. Geen Nederlands. Hoe ik dat moet combineren met ‘dialoog meer begrip samen participeren’ ontgaat mij, tenzij het doel is om meer bewoners arabisch te leren en vervolgens vermoedelijk ook tot de islam te bekeren. Tijdens de arabische les zal wel dat allerbelangrijkste arabische boek ter sprake komen neem ik aan.

Eindhoven

Via de website van ‘Mijn moskee is top‘ een islampropaganda-programma van de NTR – een fusie tussen NPS, Teleac en RVU (2010) – een omroep die mag uitzenden zonder dat ze leden heeft, vind ik wel de betekenis (overigens zijn de uitzendingen, als je ze terug wilt kijken, niet gerangschikt per moskee dus het is onbegonnen werk om er een bepaalde uitzending te gaan zoeken):

Het woord al Fourkaan betekent ‘de onderscheider’, zoals de Edele Koran ook wel wordt genoemd. Het staat namelijk voor het scheiden tussen het goede en het slechte.

Zoals het scheiden van de moslims en de niet-moslims, de mannen en de vrouwen, maar dat wordt er natuurlijk niet bij verteld. Alhoewel ze dan wel weer trots zijn op gescheiden gebedsruimtes en klaslokalen. Ja ook hier weer -gescheiden- klaslokalen en arabische les. Onderwijs vertrouwen ze niet toe aan die verderfelijke ongelovigen.

Maar was er niet wat met dat Al Fourkaan? O, ja. Ik weet het al weer. Die moskee was helemaal niet zo top. Het was een opleidingscentrum voor terroristen. Tenzij je dat zelf ook top vind, neem je dus júist die moskee niét op in je programma.

-In de moskee, gesticht en grotendeels bestuurd vanuit Saoedi-Arabië, bleek in 1999 een internationale conferentie te hebben plaatsgevonden waarbij drie latere 11 september-kapers waren.

-De Al Fourqaan was ook de moskee van de twee Eindhovense tieners die begin 2002, nog geen achttien jaar, met een enkele-reisticket naar de Indiase deelstaat Kashmir waren gegaan. Vóór hun vertrek schreven ze op internet teksten over de djihad en het martelaarschap.

-Anderhalf jaar later stonden in Rotterdam twaalf mannen voor de rechter die óf werden verdacht van het ronselen voor de djihad óf zelf zouden gaan vechten. Ze kenden elkaar bijna allemaal uit de moskee. Er werden testamenten gevonden, en aanwijzingen dat de islamitische strijd werd verheerlijkt.

Bron en daar zijn nog wel wat meer bronnen van te vinden, bovendien staat het in mijn geheugen.

In dezelfde bron staat ook te lezen: Overigens is ‘al fourkaan’ de naam van soera 25 uit het haatbaardiaanse oorlogshandboek, waarin onder andere te lezen valt: [25:52] Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Kijk, er van uitgaande dat het juist is, komen we nu een beetje tot dat waar de naam voor staat. Het staat op elke gevelsteen en in elk paspoort, maar dat heb ik al vaker geroepen geloof ik.

Inmiddels heb ik het filmpje van ‘Mijn moskee is krakkemikkig en een poel van haat’  wel gevonden via uitzending gemist en daar valt ook wel het nodige op aan te merken. Educatie, ander woord voor indoctrinatie is er heel belangrijk. 2.10:  “wil je de volgende generatie klaarmaken dan moet je gewoon heel vroeg beginnen.” Juist, dat hebben ze goed begrepen. En wij maar geloven dat educatie een mooi woord is. Het heeft er alle  schijn van dat het de hoogste tijd is om onze vocabulaire te herzien. Ook die wordt tegen ons gebruikt.

Fatih moskee
In Duitsland zijn er 50 van volgens het filmpje. Ik kan niet een compleet lijstje vinden van alle moskeeën in Nederland, vandaar dat ik uitga van de twee die ik genoemd heb. Burgerjournalisten is veel completer dan wikipedia, maar bijvoorbeeld Leiden wordt niet genoemd en daar staan er volgens de comments onder de link toch ook al minimaal drie.

 Ik begin weer in Amsterdam en daar staat dus zo’n ding, genoemd naar de bloederige slachter van Constantinopel. Op hun website, onder ‘historie’ zie ik welk pand ze hebben betrokken. Totale ongelovige atheïstische hond die ik ben doet het me haast huilen. Ik wist het niet en kom er nu pas achter, nu ik wat onderzoek doe voor dit stukje. Dit zijn dus de lui die de katholieke kerk op de Rozengracht gedesacreerd hebben. 100 meter verder staat de Westertoren, wanneer is die aan de beurt? Ik wist het niet en heb recht er tegenover vele decors gebouwd.

Veel van de weblinks zijn onder constructie, best logisch als je al sinds 1981 een pand veroverd hebt. Onder het kopje islam vinden we dan het volgende terug. We zijn 300 maal lief leuk en aardig, en dan:

- U zult geen god dan God (Allah) erkennen, U zult Hem aanbidden, Want anders wat?

Het hele geblaat is er op gericht bij de Nederlandse overheid in het gevlij te komen. Ze doen alsof de tien geboden islamitisch zijn nota bene, en de Torah. Stelen is mohammedanen nooit vreemd, net zo min als de tegenstander beliegen. Maar zo af en toe vallen ze uit hun rol.

Wordt vervolgd...



 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten