zondag 19 mei 2013

Guttugut, Femke toch, agossie. Wat heb ik je misdaan?


Jij goedbedoelend ex-buurmeisje van me. Niet helemaal buurmeisje, want dan had ik dat wel geweten, maar buurtmeisje. Toen je nog in Oud-West woonde. Ik kwam er op een dag op een wat vreemde wijze achter dat jij mijn buurtmeisje was. Ik was wezen stemmen die dag, het waren verkiezingen voor het één of ander, en 's avonds kwam jij in beeld. Om dubieuze redenen leggen ze jouw stemgedrag wel met camera's vast en het mijne niet, maar goed was te zien dat jij gebruik maakte van hetzelfde stembureau als ik. Vandaar buurtmeisje.


Grotere kaart weergeven
Er staat overigens: Twee kulturen weten meer dan een! (foto is zoombaar als het goed is) Kulturen met een K, en daar krijgen kinderen spellingonderricht...en indoctrinatie

Ik had me al geërgerd aan mijn stembureau, want als men daar binnentreedt, wordt men begroet met een uiterst twijfelachtige uitspraak boven de ingang. Een wel zeer politieke, maar daarmee nog niet correcte, uitspraak. En toen zag ik dat jij daar tot overmaat van ramp ook nog stemde. Een mens zou voor minder zijn geloof in de democratie verliezen. Jouw Groen Links dat in mijn Oud-West de bomen op de Bilderdijk wilde kappen, Jouw Groen Links dat toestemming gaf dat mijn fietsenstalling tegenover mijn huis verpatst werd aan de hoogst biedende, zodat onze fietsen nu buiten staan en gejat worden.

Jouw Groen Links, dat mij als (anti-)krakende beeldhouwer en gebruiker van een leegstaand pand aan de Overtoom consequent weigerde uit te nodigen voor inspraak-avonden, terwijl dat mijn wettelijk recht is (en ik maar denken dat ik jouw doelgroep was). Ja, ik had op 'De Eilanden' (Oostelijk-Centrum) een zekere reputatie opgebouwd zulke processen nogal te kunnen vertragen. En ook ditmaal is het gelukt, ondanks jouw partijtje, en momenteel is het betreffende pand een Rijksmonument. Het laatst overgebleven industrieële ontwerp van de architect die ook het concertgebouw ontworpen heeft, wat Groen Links liever wilde slopen om er de zoveelste Albert Heijn met parkeergarage te realiseren. Groen Links wil graag nog meer autoverkeer op de Overtoom?

Maar wat heb ik je nou misdaan Femke dat ik je niet meer mag volgen? Ik mag je dan een dom tutje vinden, maar dat heb ik nooit publiekelijk gemeld. Bij deze. 222.000 mensen mogen jouw onzin volgen, bijvoorbeeld dat een sharia-driehoek in Den Haag je aan brazilian-wax doet denken. Theodor Holman die jouw integriteit in twijfel trekt, daar grom je een beetje tegen, maar je blokt hem niet. Ik snap het niet helemaal Femke. Je was toch een democratische -kuch proest- politica, en dan wil je niet dat het hele volk kennis kan nemen van jouw standpunten? Heb ik iets verkeerds gezegd misschien? Even mijn tweets terugbladeren.

Jup, welgeteld één niet vriendelijke tweet voor Femke:


Verder heb ik een klein dossiertje over Groen Links op dit blog, maar dat zal je wel niet gezien hebben.