maandag 17 juni 2013

Er is een vijfde colonne van geitenneukers in dit land, die autochtonen veracht en bespuwt.

Uitspraken van Theo van Gogh


Van de redactie (Volkskrant) − 03/11/04, 11:56
Theo van Gogh over zichzelf in een nog niet uitgezonden RVUradio-interview: 'Dat (zijn eigen arrogantie, red.) heeft dermate veel uitstraling dat die kogel voor mij niet zal komen hoor....

If it happens, it happens.'
Over moslims in HP/De Tijd, 1995: 'Boodschappers van de achterlijkste duisternis (. . .) gelovigen bij wie jij als eerste in aanmerking komt om voor hun gedroomde vuurpeloton de zegeningen van Allah te ondergaan (. . .) gelovigen die flikkers onrein vinden, net als ongestelde vrouwen, ongelovigen of alle anderen die niet aan de normen voldeden van die geitenneuker uit Mekka.'
Over Marokkanen in Allah weet het beter, een bundel van zijn columns, september 2001:
'Er is een vijfde colonne van geitenneukers in dit land, die autochtonen veracht en bespuwt.
Ze haten onze vrijheid. En hoewel hun niets in de weg wordt gelegd op materieel of cultureel gebied, is het hun overtuiging dat goddeloos Nederland van de aarde weggevaagd moet worden.'
Over Mohammed in een column in Metro, afgelopen maart:
'Maar als ik de deskundigen goed begrepen heb, was Aïsja negen toen ze de woestijn in werd meegenomen, uitgehuwelijkt aan een vieze oom die zich Mohammed noemde. (. . .) Want mede dankzij mij zal de Vijfde Colonne van de geitenneukers binnenkort in een wanhopige schreeuw om respect uw en mijn kinderen met gifgas, ziektes en atoombommen bestoken. Das logisch, hè?'
Over koningin Beatrix (uit Allah weet het beter): 'Ik gun U een eervollere aftocht dan het gestuntel dat Uwe Majesteit nu ten beste geeft.'
Over Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, in een column op zijn eigen website: 'Ik ben benieuwd wanneer ze zal worden neergeschoten, en door wie. (. . .) Ayaan Hirsi Ali begaat de vergissing Mohammed te omschrijven als een perverse tiran, vergelijkbaar met Bin Laden of Saddam, en gelijk heeft ze, maar zoiets zeggen mag natuurlijk niet. Haar VVD haastte zich te verklaren dat 't hier ”een persoonlijk verhaal” betrof, de rapen zijn gaar, want alles wat je over Jezus of de God der christenen wel mag zeggen, mag niet over Allah en Zijn geitenneukers.'
Over zichzelf, tijdens een interview door Job Cohen in het Parooltheater, november 2001:
'Respect is de stoplap van de multiculturele samenleving, waarvan u de zalvende hopman bent. Iedereen roept maar respect, als legitimatie om te censureren. Ik ben een engel van onschuld vergeleken met de mensen die ik aanval.'