donderdag 20 juni 2013

Het Staat op Elke Gevelsteen

Islamitische Naamgeving, Deel II, De Scholen


In dit stukje; ‘My name is Jihad and I am a bomb',  heb ik het er al eens over gehad. Er is wat raars aan de hand met islamitische naamgeving. Het eerste wat opvalt is dat het verre van vredelievend is. Mohammed was een massamoordenaar en het getuigt op zijn minst van slechte smaak om je zoon daar naar te vernoemen. Laat staan er trots op te zijn, maar dat is meestal wel het geval. En dat is inmiddels de populairste naam voor de meerderheid der mannelijke pasgeborenen in de meeste West-Europese steden. Het is natuurlijk niet zo vreemd dat als je je zoon naar een roofovervaller vernoemt (karavanen beroven was Mo's core-bizniz) dat dat stuk arabisch ongedierte vervolgens precies die professie kiest. 

Je dochter Aisha noemen, het pedofilie-slachtoffertje van het onbespreekbaar geachte voorbeeld voor elke moslim, is nog veel zieker waarschijnlijk. Ik kan het niet beoordelen, het gaat simpelweg mijn bevattingsvermogen te boven. Een moslim geeft misschien graag zijn minderjarige dochtertje weg aan Mo. Het bevordert in ieder geval wel de voorplantingssnelheid. En dat is weer het belangrijkste islamitische wapen ter verovering van Europa. Je zou bijna denken dat er een plan achter zat ...

Maar goed, ik dwaal af. Voor die persoons-namen leest u maar dat stukje waar ik naar link, en dat is verre van compleet, maar er geldt iets geks voor bijna elke islamitische naam. Of ze nou mensen benoemen of gebouwen.

En dit stukje gaat over gebouwen en wordt een saaie opsomming. En het zal niet helpen. Men, en ja dat is een ruim begrip, is ziende blind. Het staat op elke gevelsteen, het staat in elk paspoort dat we afgeven aan een islamiet. Ze willen ons dood. Mijn kassameisje bij de Albert Heijn heet Jihad. WHAT THE FUCK denk ik dan, en ik ben niet van de caps.

Vandaag waren er twee scholen in het nieuws, voor zover ik het nieuws volg dat is.
De eerste steelt al jarenlang alle examens en werd van de slechtste de beste school binnen diezelfde periode dat die examens ontvreemd werden. Die andere school stond in de hens. Met de kindertjes er nog in.

De eerste school heette, Ibn Ghaldoun, Dagelijkse Standaard

De tweede school heette, Darul Uloom-school, Powned


Onderstaande lijst van islamitische scholen heb ik van wikipedia en vervolgens heb ik de verklaring van de namen er bij gezocht. Een mens moet wat met zijn vrije tijd he.


  • Islamitische Basisschool Al Ghazali, Rotterdam

Al Ghazali vindt wetenschap maar onzin, een verspilling van intellect. Logisch dus wel om daar een school naar te vernoemen, de islam heeft tenslotte niks op met zelfstandig denken.
Al-Ghazali, die wel het 'zegel der filosofen' wordt genoemd, heeft met zijn bekendste werk "De verwarring der filosofen" ('Tahafut al falasifa'), dat wordt beschouwd als een keerpunt in de islamitische filosofie, de stagnatie en relatieve achteruitgang in de islam ingeleid. In dit werk wordt door Al-Ghazali de causaliteit (wet van oorzaak en gevolg) als onjuist verklaard: alles wat er gebeurt, geschiedt door de wil en de hand van God en causaliteit is slechts schijn. Onderzoek ernaar is derhalve verspilling van intellect.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Al-Ghazali

Al Ghazali vindt vrouwen maar speelgoed. Dus met het onderwijzen dat man en vrouw gelijk(waardig) zijn in Nederland zal het ook vast wel goed zitten op deze school.
Het geloof dat een vrouw een speelgoed is van vitaal belang voor het spirituele welzijn van een man. In overeenstemming met de grote filosoof Ghazali:
“In de gemeenschap van vrouwen, kijkend naar hen, en spelend met hen, is de ziel verfrist, het hart is uitgerust, en de man is gesterkt voor de aanbidding van God… dit is waarom God zei: “opdat deze troost in haar mocht vinden” (Soera 7:189) [24]
En Ghazali die zei:
“Als je de teugel van de vrouw een beetje los laat, zal zij je nemen en op hol slaan. … Haar bedrog is machtig en haar verdorvenheid is besmettelijk; slecht karakter en zwakke geest zijn overheersende eigenschappen… Mohammed zei [36]: ‘De waarschijnlijkheid op een deugdzame goede vrouw te midden van vrouwen is als een rood gesnavelde kraai te midden van honderd kraaien.” [37]
De reden voor het trouwen van meer dan één vrouw wordt gegeven door Ghazali de grote moslimgeleerde:
“Sommige mannen hebben een dergelijke dwingende seksuele begeerte dat één vrouw niet voldoende is om hen te beschermen [tegen overspel]. Dergelijke mannen trouwen daarom liever meer dan één vrouw en mogen tot en met vier vrouwen hebben.” [79]
De 'grote geleerde' Ghazali, waar deze, op Nederlandse bodem staande, school naar vernoemd is meent zelfs dat het huwelijk een vorm van slavernij is.
laten we het horen van de grote moslimgeleerde en filosoof Ghazali die de bovengenoemde positie uitsprak, zo’n zeven honderd jaren geleden, toen hij de situatie als volgt samenvatte:
“De meest tevredenstellende en finale woord over de zaak is dat huwelijk een vorm van slavernij (riq) is. De vrouw is de slaaf van de man en haar verplichting is daarom absolute gehoorzaamheid aan de man in alles dat hij vraagt van haar persoon. Zoals Mohammed zelf zei: ‘Een vrouw, die op het moment van sterven de volledige goedkeuring van haar man geniet, zal haar plaats in het Paradijs hebben’.” [157]
http://www.answering-islam.org/Dutch/newton/vrouweninpureislam.htm
  • Islamitische Basisschool Aboe da'oedschool Utrecht

Nog zo'n naamgever bij wie de vrouwvriendelijkheid vooropstaat. 
De macht om te scheiden ligt gewoonlijk in de hand van de man. Boechari doet verslag van een hadieth die aantoont hoe gemakkelijk de afschuwelijke en wettige daad kan zijn.
Een “man mag zeggen tot zijn broeder (in de islam): ‘Kijk eens naar één van mijn vrouwen (en als wenst), zal ik van haar scheiden voor jou.’” [91]
Het kan zelfs tegen de wil en de liefde van de man en de betrokken vrouw gebeuren.
“De zoon van ‘Omar deed verslag: Ik had een vrouw onder mij die ik liefhad maar die ‘Omar niet leuk vond. Hij vertelde mij: ‘Scheid van haar’. Maar ik weigerde. Toen kwam ‘Omar tot de Boodschapper van Allah en berichtte hem het. De boodschapper van Allah vertelde me: ‘Scheid van haar’.” [92] (Geciteerd door Tirmizi en Aboe Daoed)
http://www.answering-islam.org/Dutch/newton/vrouweninpureislam.htm 
  • Islamitische Basisschool Al Hambra, Utrecht

Het Alhambra was het fort van waaruit de Moorse heersers in Granada de lokale bevolking terroriseerden, verkrachtten en vermoorden. 
  • Islamitische Basisschool Al Qoeba, Den Haag

En natuurlijk werd er weer gesjoemeld en gefraudeerd met geld (PDF)
http://www.onderwijsinspectie.nl/binaries/content/assets/Islamitische+scholen/IQRA+%2840389%29.pdf

Als ik het goed begrepen heb is Al Qoeba de naam van de eerste moskee.
  • Islamitische Basisschool An Noer Alphen Aan Den Rijn

Ook hier was weer sprake van oneigenlijk gebruik van gelden. An Noer is de naam van soerah 24, Het Licht.

In vers 2 is het al gelijk raak:
2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. 

En vers 31 is de oorzaak van hoofddoeken en burka's:
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, etc, etc.

55 gaat over apostasie  
55. ... Mij zullen zij aanbidden en niets met Mij vereenzelvigen. Maar wie daarna het geloof verwerpen, zullen overtreders zijn.
En daar staat de doodstraf op. Fijne naam voor een school.

http://www.marocstart.nl/islam/koran/koran_beluisteren_024.htm 
  • Islamitische Basisschool Bilal, Amersfoort

Bilal is de naam van een zeer bekende metgezel van de Profeet. Hij was de oproeper tot het gebed ten tijde van de Profeet. Kortom een medeplichtige moordenaar, karavaanovervaller en verkrachter. En dat walgelijke gedrag strekt de jonkies kennelijk tot voorbeeld. De Bilalschool kwam in 2011 in opspraak toen leerlingen van die school een rouwstoet verstoorden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/marokkaanse_rouwstoetterreur.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/rouwstoet_voor_beschaving.html
  • Islamitische Basisschool De Roos, Zaandam

Klinkt vredig, nietwaar. Op de website van de school wordt uitgelegd waarom die 'De Roos' heet:  "Vanuit die gedachte heeft de profeet Mohammed (die kamelenstront ipv hersenen had) kinderen ‘rozen’ van hun ouders genoemd. De Roos symboliseert tevens onze profeet Mohammed (die kamelenstront ipv hersenen had)."
Wie Mohammed was hoef ik hier niet uit te leggen. De man is verantwoordelijk voor meer doden dan Hitler, Mao en Stalin tezamen. 
  • Islamitische Basisschool El Amien I, Amsterdam

Op hun website staat:
"Wij zijn op zoek naar een schooldirecteur
Wij zoeken een directeur, die beschikt over goede communicatieve eigenschappen en onze voorkeur gaat uit naar iemand met een Islamitische achtergrond."
Stel je voor dat ik een personeelsadvertentie plaats:  En bij voorkeur iemand zónder islamitische achtergrond... U kunt wel raden wat er dan gebeurt he.
"De naam van onze school is El Amien. El Amien betekent “de betrouwbare” en is een van de roepnamen van onze profeet Mohammed (die met die kamelenontlasting in zijn kop)."

  • Islamitische basisschool Al Wafa, Amsterdam

Heeft een website waar alle doorkliklinks het niet doen, maar op de voorpagina staat: "De naam van de school betekent ‘betrouwbaar’." Dat zal wel weer op de pedo met voorbeeldfunctie voor alle moslims slaan.
http://www.alwafa.nl/

Janken hebben ze in ieder geval al wel geleerd. Het wordt dan wel aangekondigd door een extreem lekkere Turkse dame, maar het is en blijft gore propaganda http://www.at5.nl/artikelen/8851/al-wafa-school-wil-beloofde-lokalen

En het laat zich raden dat er ook hier gesjoemeld is met geld. Een Vandaag met meer propaganda. Snoeiharde taqiya. Marcouch die weer beweert dat er homo- en vrouwvriendelijk onderricht gegeven wordt en ze hebben zelfs een volledig ingepakt moslima'tje gevonden die een spreekbeurt over Anne Frank houdt. -zie je wel, wij hebben niks tegen joden- Alleen weten de lezers van dit blog wel beter en is de werkelijkheid dat er op een groot aantal Amsterdamse scholen de holocaust niet eens meer onderwezen kan worden.
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35809/islamitische_al_wafa_school_wil_niet_zwak_zijn
  • Islamitische Basisschool El Furkan, Schiedam

Van de website van de school: "El Furkan is een school, die in de Nederlandse samenleving zich baseert op de Nederlandse wetgeving. In zoverre is het een Nederlandse school."
Dat is griezelig geformuleerd. "In zoverre" Dus eigenlijk is het geen Nederlandse school. Wat doet dat ding dan hier?

Ook staat er een tekst in een plaatje bovenaan over een werkweek naar Andalusië dat ik niet kan kopiëren, vandaar dat ik u nu verblijd met een niet heel goed leesbare print-screen:
http://www.elfurkan.nl/index.html Voor de liefhebbers staat er ook pottenbakkers latijn op hun site. Nee grapje, dat zijn Lorem Ipsums. Stukkies non-tekst in namaak latijn om de template van de blog te vullen. Geen idee of ze daar extra geld voor krijgen, maar het zou me geenszins verbazen.

Er wordt ze dus gewoon geleerd dat Andalusië eigenlijk islamitisch is. Beter zouden ze mijn verzameling stukjes (van anderen) eens lezen: Al-Andalus

November vorig jaar kregen de kinderen op deze school nog 'cartoon-lessen' van iemand die zich Osman the Ottoman noemt. Dat is dan ook weer prettig. Die Ottomanen waren ons, heel Europa, nou niet bepaald goed gezind om eens de understatement van het jaar uit de onderste lade te trekken.
http://www.osmantheottoman.nl/Index/Home/Artikelen/2012/11/3_Artikel_1.html 

De schatjes hebben ook een videootje ge-upload op you tube van hun tripje naar Andalusië. Vakantiefoto's met een achtergrondmuziekje. Als je vijfentachtig dagen in een Tibetaanse gebedsmolen gaat hangen en permanent 'Om Mani Padme Hum' uitspreekt word je ook knetter. Het is niet gezond om onder een filmpje van 8.27 minuten maar één woord te horen de hele tijd. Zeker niet voor kleine kinderen. Dat is je reinste indoctrinatie (en het is al ruim 1200 maal bekeken, waaronder ik tweemaal):
http://www.youtube.com/watch?v=286452exdP0
En het heeft ook niks, maar dan ook helemaal niks met Nederlands onderwijs te maken.
Uit de reacties onder de video blijkt dat de jongens en de meisjes gescheiden gingen. Is dat het voorbeeld dat wij de jeugd in Nederland willen geven?

  • Islamitische Basisschool Al Wahda, Heerlen

Verschillende info via BurgerJournalisten
Waar de naam voor staat is me niet duidelijk geworden, maar ik meen dat een wahda een oase is? Dat had ik dus waarschijnlijk fout: "
Achmed al-Ghazali zegt:
Al Wahda betekent geen oase, maar eenheid; enkelvoudigheid; alleen;
op zichzelf staand"

Ik heb bij de school hierboven ook alle kindertekeningen bekeken. Zo gek ben ik wel. Ik denk dat dat veel zegt. Bij deze school heb ik de foto's van de voorleeswedstrijd bekeken. Ik zie daar twee meisjes die toch echt behoorlijk ingepakt zijn. Ze zullen een jaar of elf zijn. Het lijkt me het laatste jaar van wat in mijn tijd de lagere school heette.

Die vrouwelijke bedekking is toch bedoeld om de islamitische man niet in de verleiding te brengen zijn prooi onmiddellijk en met geweld te bespringen? Maar elfjarige meisjes? Hoe ziek ben je dan? Overigens zag ik op de scholen hierboven al veel jongere jongedames volledig ingepakt. Moeten die dan ook al seksueel 'beschermd' worden?

http://www.elwahda.nl/index.php/gallery/image_full/7755/
  • Islamitische Basisschool El Habib, Maastricht 

Gelieerd aan bovenstaande school.
Meest kindvriendelijke website die ik tot nu toe gezien heb. Maar:

http://www.elhabib.nl/kind
Het offerfeest, ramadan en het suikerfeest (fout geschreven, want schijnt al een hoofdletter te moeten hebben volgens mijn spellingdictator) zijn hier traditie?
El Habib schijnt een excellente school te zijn, maar dat bereiken ze dan wel door aanzienlijke extra gelden voor 72% van de leerlingen, geld dat dus niet besteed wordt aan onze eigen Nederlandse kindertjes. Een vorm van omgekeerde apartheid, racisme en jizya.
Maar ook op deze 'excellente' school blijkt weer gerotzooid te zijn met de financiën. Het is een op elke islamitische school terugkerend fenomeen dat men mensen in dienst neemt voor een functie die ze of niet uitoefenen of dat ze voor meer betaald krijgen dan ze in werkelijkheid doen. Fraude heet dat in goed Nederlands, valsheid in geschrifte, wat onder normale -niet-islamitische- omstandigheden tot strafvervolging zou leiden, maar elke keer weer met een aai over de bol afgedaan wordt.
De auditdienst stelt vast dat de hierboven beschreven taken niet aansluiten bij
de functie van leraar, waarin beiden zijn aangesteld. 
De auditdienst heeft kennis genomen van
deze uitleg. Het bestuur heeft, gezien
de uitleg, de aard en de omvang van de werkzaamheden die naast de
bestuurstaken worden uitgevoerd,
niet aannemelijk kunnen maken.
 http://www.onderwijsinspectie.nl/binaries/content/assets/Islamitische+scholen/Heerlen+Maastricht+%2840307%29.pdf

  • Islamitische basisschool Er Risèlèh, Leiden

Van de website van de school http://www.erriseleh.nl/:
Vanzelfsprekend willen wij de kinderen ook de bijpassende kledingcode van de Islam leren. Dit betekent vooral dat wij de ouders van de meisjes uit groep 7 en 8 vragen hun dochters zich op school aan de islamitische kledingvoorschriften te laten houden. Dit wil zeggen dat zij een hoofddoek gaan dragen evenals wijde, niet doorzichtige kleding.
Heel vanzelfsprekend ja, terwijl het Nederlands onderwijs over de hoofddoek dit zou moeten zijn: http://fubarfubar.blogspot.nl/2012/01/de-hoofddoek.html
Centraal staat de godsdienstige vorming. Naast kennis en vaardigheden worden de Islamitische waarden en normen overgedragen, zodat de kinderen kunnen uitgroeien tot persoonlijkheden, die in vrijheid en volwassenheid volwaardig participeren in de Nederlandse samenleving.
Geinige tegenstrijdigheid in één alinea: islam en vrijheid?

- de logopediste
De logopedie op onze school wordt verzorgd door een logopedist van OnderwijsAdvies. Zij is er voor leerlingen die problemen hebben op het gebied van spraak, stem, taal en gehoor.
 Dat is dus elke islamitische leerling. Nemen jullie de ouders ook even mee in jullie trajectje?
Vanaf groep 4 gymmen de jongens en de meisjes apart.
Saillant detail: "De inspectie geeft overigens geen oordeel over het godsdienstonderwijs, omdat de vrijheid van onderwijs dit niet toelaat."
Uit dit stuk in Trouw uit 2002. Onder het mom van godsdienstonderwijs kan er dus zomaar van alles in de kinderhoofdjes gestopt worden.
"Volgens de AIVD zijn op een aantal scholen radicale moslims als bestuurslid of godsdienstleraar actief. Ook bleek op sommige scholen sprake van invloed van 'buitenlandse organisaties met politiek-religieuze aspiraties'."

“Wij zijn aangesproken door de Onderwijsinspectie”, zegt Jeannette Ploeger, bestuurssecretaris van Er-Risèlèh. De islamitische basisschool in Leiden met negentig leerlingen had eind 2008 928 duizend euro op de bank staan."
Een school met 90 leerlingen met bijna één miljoen op de bank.  En dan strijken ze nog geen eens rente op want dat is 'onislamitisch' :
“Wij wachten met smart op een islamitische bankinstelling waar winstdeling het principe is.”
De rest van de smoesjes staan in het derde deel van dit stuk:
http://www.aob.nl/hobarchief/resultaat.asp?ArtikelID=8303
  • Islamitische Basisschool Hidaya, Nijmegen

 Hidaya of hidayah (Arabisch: هداية, hidāyah) betekent leiding (door God) of het gidsen, en omvat tevens het concept van gerechtigheid en het ware pad, waarmee het pad van de islam wordt bedoeld; het tegenovergestelde is dalala (dwalende, afkeren van de ware weg).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hidaya
  • Islamitische Basisschool Ibni Sina-A, Arnhem

 De naam van de school, Ibn-i-Sina, is de Arabische naam voor Avicenna, de beroemde filosoof en medicus.
  • Islamitische Basisschool Ibni Sina-B, Rotterdam

Idem
Ilona Vervloet is de directrice van deze school en in het you-tube filmpje hieronder zegt ze op 1.40: "Eén van de allerbelangrijkste waarden ook vanuit de islamitische identiteit is het respectvol omgaan met elkaar." Ik weet niet waar deze opperdimmie deze totaalkolder vandaan getoverd heeft, maar we zien elke dag wat islamitisch respect betekent. Moorden, verkrachten, brandschatten, roven en plunderen.
http://www.youtube.com/watch?v=xz616zpQ7RY 
  • Islamitische Basisschool Ikra, Dordrecht

 Van de website van de school:
De eerste openbaring van de Profeet Mohamed (vzmh) vond plaats in 610 op de helling van de berg Hira, bij de stad Mekka in het westen van Arabië (het huidige Saoedi-Arabië). De aartsengel Gabriël (Ji-brail) verscheen aan Mohammed met een rol in zijn hand en gebood hem die te lezen, zeggend: 'iqra'!' (Lees!).
Zie hieronder bij El Boukhari, Leerdam.
  • Islamitische Basisschool Yunus Emre, Den Haag

Yunus Emre is considered by many to be one of the most important Turkish poets. Little can be said for certain of his life other than that he was a Sufi dervish of Anatolia.

  • Islamitische Basisschool Ababil, Schiedam

 Van de website van de school:
Heel lang geleden leefde er in Jemen een slechte koning. Hij heette Abraha. Hij was jaloers dat de mensen in grote getale naar Mekka gingen om de Ka`bah te bezoeken, terwijl ze zijn tempel links lieten liggen. Hij besloot de Ka`bah te vernietigen met behulp van zijn soldaten en een paar olifanten. Abraha beval de olifanten de Ka`bah kapot te maken, maar zij weigerden en bewogen niet van hun plaats. Toen stuurde Allah een leger van kleine Ababil-vogeltjes, die kleine steentjes in hun bekjes droegen. Ze lieten de steentjes allemaal tegelijk op de soldaten vallen en redden zo de Ka`bah. In dat jaar werd de Profeet Muhammad (v.z.m.h.) geboren.
  • Islamitische Basisschool Noen, Rotterdam

Van de website van de school:

De ‘Noen’ is de letter N in het Arabische alfabet (ن ) en een van de ‘afkortende letters’ waarmee sommige hoofdstukken in de Koran beginnen. ‘Noen’ heeft ook een betekenis in de Christelijke  ( middaggebed ) en de Joodse ( de veertiende letter van het Hebreeuwse alfabet )  traditie.

De school had eigenlijk te weinig leerlingen om te mogen blijven voortbestaan, maar voor de islamietjes werd weer eens een uitzondering gemaakt in 2009:
In 2010 werd alsnog bekend dat Sipor niet langer geld van het Ministerie van Onderwijs krijgt voor basisschool Noen. De school heeft te weinig leerlingen om nog aanspraak te maken op subsidie. Sipor krijgt nu budget voor drie scholen, maar houdt vier gebouwen open.
  • Islamitische Basisschool El Boukhari, Leerdam

Boukhari vindt vrouwen minderwaardig en propageert polygamie.
 Boechari deed verslag van de volgende hadieth:
“De vrouw is als een rib; als je probeert haar recht te maken, zal zij breken. Dus als je voordeel van haar wilt krijgen, doet dat wanneer zij nog wat gebogenheid heeft.” [33] Deze hadieth is geclassificeerd als overeenstemmend.
Boechari geeft een voorbeeld van de opties van de vrouw als zij wreedheid of verlating van haar man vreest in de volgende hadieth:
“… verteld door ‘Aïsja (wat betreft het vers: ‘Als een vrouw wreedheid of verlating van haar man vreest...) Het betreft de vrouw wier man haar niet langer bij hem wil hebben, maar van haar wil scheiden en een andere dame wil trouwen, dus zegt zij tot hem: ‘Behoud mij en scheid niet van mij, en dan trouwe een andere vrouw, en je kunt niet bij mij zijn, noch met mij slapen.’ Dit wordt aangegeven door de uitspraak van Allah: “het zal geen blaam voor hen zijn als zij een verzoening met elkander tot stand brengen - verzoening is het beste..’”[69] (nadruk toegevoegd)
Dus volgens Boechari’s betrouwbare hadieth, de aanbevelenswaardige vriendschappelijke oplossing voor de vrouw die wreedheid en verlating van haar man vreest, is om zich te onderwerpen aan de wil van haar man om een andere vrouw te trouwen, en zich te onthouden van haar financiele en seksuele rechten.
http://www.answering-islam.org/Dutch/newton/vrouweninpureislam.htm


Toevoegingen:

Toegevoegd nav. comment nr 3 op AmsterdamPost:

El Kadisia, Amsterdam

Van de website van de school:
http://www.elkadisia.nl/
Onze kinderen hebben een onderling vergelijkbare achtergrond. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen kennis maken met en kennis hebben van verschillende achtergronden en culturen.
Dat spreekt elkaar toch tegen?

El Kadisia is een veldslag uit 637. En niet zomaar een veldslag. Het was de beslissende bloedige veldslag in de verovering van Perzië door de islam.

Uit: De islam. Kritische essays over een politieke religie

Toegevoegd nav. comment nr 10 op AmsterdamPost:

Al- Soeffah, Amsterdam

De website van de school lijkt een beetje stuk te zijn. En de betekenis van de naam heb ik (nog) niet gevonden. Wel een videootje van de islamitische omroep Nederland dat minister Maria van der Hoeven er een bezoekje brengt, omdat deze school met een openbare en een protestants-christelijke school onder één dak gaat. Filmpje is uit 2005, vanaf 6.40:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1146764/afleveringen?page=10


Ibn Ghaldoun, Rotterdam

Dan had ik de school waar het om begon nog weggelaten en dat kwam omdat ik me geconcentreerd had op het lijstje islamitisch basisonderwijs, of lagere scholen, of hoe dat tegenwoordig mag heten en niet op het middelbaar onderwijs, omdat daar gelukkig nog maar één islamitische school van is.

Gelukkig heeft Martien Pennings dat al voor me uitgezocht:
Ibn Chaldoun oftewel Ibn Khaldun (1332 -1406):
”Voor de islamitische gemeenschap is de heilige oorlog een religieuze plicht  ( . . .) om iedereen tot de islam te bekeren, hetzij door overtuiging hetzij door geweld. Daarom zijn in de islam Kalifaat en koninklijke autoriteit verenigd, zodat de verantwoordelijke persoon de ter beschikking staande kracht op beide [religie en politiek] tegelijkertijd kan inzetten. De andere religieuze groepen hadden geen universele missie en de heilige oorlog was geen religieuze plicht voor hen, behalve voor verdedigingsdoeleinden. ( . . .) We denken niet dat we de pagina´s van dit boek zwart zouden moeten maken met de discussie over de dogma´s van hun ongeloof. ( . . .) Ze maken allemaal onderdeel uit van het ongeloof. Dat wordt in de edele Koran duidelijk vermeld. Deze aangelegenheden met hen te bediscussiëren of te beargumenteren is niet aan ons.  Het is [aan hen te kiezen tussen] bekering tot de islam, beschermingsgeld betalen of de dood.”
De Rede en de Vrijheid  had de “grote” Ibn Khaldun ook al niet hoog zitten:
“Ons is bevolen om uit te bannen en te onderdrukken elke speculatie over [oorzaken] en ons te richten op de Veroorzaker van alle oorzaken, zo dat de ziel krachtig gekleurd zal worden door de eenheid van God. Een man die zich houdt bij oorzaken is gefrustreerd. Hij wordt terecht een ongelovige genoemd ( . . .) daarom is ons door Mohammed verboden om oorzaken te bestuderen.”
 Bij E.J. Bron

Nog wat meer over Ibn Khaldun:
http://www.muslimphilosophy.com/ik/klf.htm#Intro







Iemand anders schreef er al eens eerder iets over.
Door Lasteraar, Het Vrije Volk
What’s in a name?
http://hvv.amsterdampost.nl/HVV/www.hetvrijevolk.com/index1e09.html?pagina=8800


Gepubliceerd op AmsterdamPost

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen