donderdag 22 december 2011

Kerstiftar, Marcouch islamiseert de Nederlandse taal en èn passent het Kerstfeest.


Kerstiftar, Marcouch islamiseert de Nederlandse taal en èn passent het Kerstfeest.

Ik ben een weekje terug begonnen met twitteren. Ongeveer tegelijkertijd met dat ik op Amsterdam Post mijn steun uitsprak toen er een berichtje binnenkwam van de plisie Haaglanden en ik voor het eerst reageerde op AP (ik las het al jaren).

Ik heb al die jaren wijselijk mijn grote mond gehouden. In het klein heb ik op het internet wel eens mijn mening geuit. Ik heb jaren stukjes geschreven voor één of ander weekblaadje in een online-game. Tot dat recentelijk opgeheven werd, omdat de hoofdredactie -ik dus- ‘lichtelijk’ gediscrimineerd zou hebben. En geloof me, er stond niks in, onvergelijkbaar met ‘Niggabitch’ in ieder geval. In de kroeg roep ik wel eens wat, en op feestjes, en waar ik mij al begeef, maar toch eigenlijk altijd privé. Soms vinden ze me een zeur; daar heb je hem weer met zijn eeuwige islamgezeik.

Ik dacht dat er al genoeg op het internet en in het bekende ‘hoekje’ gezegd werd. En dat leek mij een reden om me op andere plaatsen te uiten (preken voor eigen parochie gebeurt al genoeg). Maar ja, eens het hek van de dam is. Kan ik mijn muil niet houden. En zo kwam het dat ik vanaaf een ‘volksvertegenwoordiger’ aansprak op twitter. En dat ik nu voor mijn gedoneerde vijftig euro ook nog verwacht dat mijn stukje geplaatst wordt.

Tofik Dibi reageerde van de week heel netjes, maar verdween toen het dubbele van (het verbod op) de rituele slacht em voor de voeten gegooid werd. Fatima Elatik trekt der hoofddoek nog eens extra strak en zegt me niks. Prima! Marcouch reageerde ook (een beetje).


Hier een zo getrouw mogelijke weergave van het getwitter (ik ben er nog niet zo handig in..):

ahmedmarcouch Ahmed Marcouch
was een heerlijk en gezellig Kerstiftar. Veel gelachen. Kerst is zalig
Fub_Fub Fubar:
Marcouch doet poging het kerstfeest te islamiseren? Kerstiftar? wtf ?

Tussendoor gaat de discussie over het drama tussen molukkers en marokkanen in Culemborg nav. het programmaatje van Jeroen P.
Marcouch bagatelliseert het marok probleem in Culemborg tussendoor en zegt dat ie zo blij is met de tram. (hij is op weg naar huis, neem ik aan)
Ik bied hem nog een flesje oplosmiddel aan om de problemen op te lossen(dat laatste zijn zijn woorden, maar die gebruikt ie dan ook heel vaak. De eerste de mijne, maar die gebruik ik niet zo vaak)

ahmedmarcouch Ahmed Marcouch
Heerlijk die Amsterdamse tram brengt je altijd thuis. Is eigenlijk een toeristische attractie ;) #ov

(Daar geef ik ‘em volkomen gelijk in, er zit tenslotte nauwelijks nog een Amsterdammer in.)
Fub_Fub Fubar
@
@ahmedmarcouch Klopt. Er zit nauwelijks nog een autochtoon in.

Maar het is deze niet aan hem gerichte tweet die maakt dat ie op me reageert:
Fub_Fub Fubar
Zou marcouch zelf ook lastig gevallen worden in de tram dat ie geen tijd heeft om te reageren?
ahmedmarcouch Ahmed Marcouch
@
@Fub_Fub nooit lastig gevallen, altijd leuke gesprekken. Net had ik een discussie over homorechten, spontaan aangesproken door Marokk jong.
Fub_Fub Fubar
@
@ahmedmarcouch Ik pers. ook niet. Heb ik ook t postuur niet voor. Als Amsterdammer babbel ik er ook lustig op los maar de vb-s zijn legio.
Fub_Fub Fubar
@
@ahmedmarcouch Maar nu je toch op me reageert. Wat is een kerstiftar ?


En daar komtie(hij kent dus de Nederlandse spelling wel):
ahmedmarcouch Ahmed Marcouch
@
@Fub_Fub een zeer gezellige kerstdiner :)
Fub_Fub Fubar
@
@ahmedmarcouch Dan blijft de vraag waarom je het iftar noemt.


En toen bleef het stil. Ik heb hem nog netjes gevraagd om hoor en wederhoor voor ik het in een stukkie zou gieten.
Fub_Fub Fubar
@
@ahmedmarcouch Ik zou graag je mening/reden vernemen. Ik pas graag hoor en wederhoor toe voor ik het in een stukkie giet.

Maar er kwam niks meer.
Ik neem aan dat het voor iedereen hier in ieder geval duidelijk is en dat ik niet hoef uit te leggen wat er aan de hand is. Ik wou u er slechts op wijzen. De titel zegt namelijk al precies wat ie aan het doen is.

PS. Ik snap nog te weinig van dat twitter om met een betere weergave te kunnen komen, maar al doende leert men. Het plaatje heb ik geprintscreend, opgeslagen, en vervolgens ge-upload. Dat lijkt me zeer omslachtig. Maar leer ik binnenkort wel. Overigens dank aan D.G. dat je me gelijk ging volgen toen ik je aanklikte, evenzo Botte.

Met vr. grt,
Fub.

Gepubliceerd op:
http://www.amsterdampost.nl/kerstiftar-marcouch-islamiseert-de-nederlandse-taal-en-en-passent-het-kerstfeest/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten