donderdag 16 januari 2014

De PvdA sloopt uw huizen, vinden ze lekker en kicken ze op


Ik had iets gepost op De Vrije Choniqueurs, maar het zit me al langer dwars. Het is geen doorwrocht artikel. Maar als het me dan toch van het hart moet, kan ik het net zo goed ook hier neerzetten.

Fubar zegt:
Ja, had het GS stukkie, met link naar HP (VN, what's in a name?),al onder mijn artikel geplakt. Twintig jaar terug dacht ik ook dat het leuk was bij de Marokkaanse bakker, ik was zijn eerste klant in de Czsaar Peterstraat, nu zit ie hier om de hoek in de JP. Heije en draagt zijn vrouw een hoofddoekje (ook een vorm van uit de kast komen). Idem met de Turkse groenteboer hier, die twintig jaar geleden nog de enige was toen ik gedwongen werd naar West te verhuizen.
Van Oostenburg -Centrum maar ook weer niet, Eilanders werden altijd als een apart stukje bezien en zagen zichzelf ook zo- was de Dappermarkt dichtbij. Midden van de Dappermarkt wordt doorkruist door de van Swindenstraat, die als je onder het viaduct doorgaat overgaat in de Javastraat. Onderdeel van die 19-eeuwse ring die ik beschreef.
Met de Javastraat komt het echt niet meer goed hoor. Weer denkt een woningbouw dat de maatschappij maakbaar is. Woningbouwen zijn misschien nog wel gevaarlijker dan politieke partijen en in Amsterdam een verlengd instrument van de PvdA, een ander middel om hun maakbare macht uit te oefenen. Schaefer en Genet hebben een ontzaglijke schade aangericht en zouden daar postuum voor berecht moeten worden tot in de vierde of vijfde generatie. 
En waag het niet om ze tegen te spreken, want dan slopen ze gewoon je huis. Hele wijken hebben ze op die manier vernietigd en van een andere bevolkingssamenstelling voorzien. Op Oostenburg had ik een particuliere huisbaas, een huisjesmelker. Maar hij kwam wel elke vrijdag langs toen ik nog studeerde om te vragen of ik misschien mee wilde rijden richting het oosten van het land, dan zette die me wel even af bij mijn ouders.
Ik maakte daar soms gebruik van. En hij was een beetje raar, nou ben ik dat ook en misschien klikte het daarom wel. Zijn broer die de administratie deed had ik minder mee. En dan was er nog een broer en die heb ik nooit gezien. Fred Walet. Wou die eens mee naar binnen bij mijn ouders, zou die mijn pa -die wiskundeleraar op een HTS was- wel even bewijzen dat de stelling van Pythagoras niet klopte. Hilarisch. Dacht mijn pa ook, ma begreep nooit waarom ik met ‘vreemden’ aan kwam zetten.
Had ik eens een ruit stuk. Kwam die langs gaf me geld en zei, daar en daar moet je het kopen en zeggen dat je van mij komt. Je kan het er zelf wel inzetten he. Ja !
Had ik eens een jaar huurachterstand. Kwam die langs, zegt ie; gaat t wel goed met je. Mijn broer, die van de administratie, wordt wat pissig. Los t ff op wil je. Een hele easy afbetalingsregeling is wel ok.
Komt ie langs, had ik zijn pand, naast mij. Gekraakt/gejat/geleend. Komt ie binnenwandelen zegt ie. OK! Je hebt gelijk. Zou ik ook doen. Je gaat een disco bouwen he? Hij had het al begrepen voor ik maar een steen gemetseld had. Fred Walet. Zeg, Fub, zei die. Je moet ff daar en daar naar toe gaan daar hebben ze nog mooi geluidsisolerend materiaal en dat is gratis. Ja , ik help je een beetje want je bent een piraat en dat ben ik ook. Weet je. Wij kunnen toch niks meer met dit pand, want de verzekering heeft ons uitbetaald nadat er brand was, dus leef je maar uit. Loop je even mee? Dit en dit en dit mag je gebruiken. De hijskraan blijf je met je tengels vanaf, die kom ik van de week ophalen.
Is goed, Fred.
De PvdA kan niet zo goed tegen dat soort mensen dus werden ze onteigend tegen de zin van de bewoners (40 van de 48 tegen) en werd het bouwkavel aan een door de PvdA gecontroleerde woningbouwvereniging toegewezen.
7 jaar wist ik de procedures te rekken en na het doorlopen van alle u rechtens toegekende procedures en inspraak-regelingen was het aan het eind van het liedje simpelweg. Fuk You. Opdonderen.
Had ik al verteld dat ze me op een dag een bureaucratisch ambtenarenbaantje aanboden, omdat ik zo "veel van de dossiers wist". Het gore lef.

zie ook:  dossier woningcorporaties

Geen opmerkingen:

Een reactie posten