maandag 22 juli 2013

WIJ DULDEN GEEN KRITIEK.


Het is niet te geloven, het is onwaarschijnlijk en u zult denken dat ik het uit mijn duim zuig. Je liegt, je meent het niet, het kan niet zo zijn, toeval bestaat niet. Ik hoor het u zeggen. Ja mijn fantasie is groot, maar ik kom dus soms op een of andere ver-verloren chat ergens waar we gezellig met een mannetje-vrouwtje of 4-5-6 met elkaar keuvelen in de avonduren. Een pre-historisch IRC dingetje dat de tand des tijds overleefd heeft, omdat wij, de vaste bezoekers, er nooit weggegaan zijn.

We hebben het dan over de onbenulligheden van alle dag. De een meldt hoe het met de kids gaat, de ander dat de hindoes in de Schilderswijk ook vervelend zijn, want die willen dat er een manege verdwijnt tbv hun tempel. Jahaa, dat is nieuws he. En weer iemand anders loopt bijna dagelijks over de islam te miepen (...) en een linksdraaiende student gaat daar dan tegenin.  Heel gezellig allemaal.

Maar we draaien voornamelijk muziekjes. En net toen de andere twee bezoekers weggingen, het is warm en vakantie, en ik ben meestal de laatste, gooide ik een linkje neer naar De Jeugd van Tegenwoordig. Ik weet niet meer naar welk nummer ik linkte. Ja dat maakt het extra verdacht, ik weet het, want als het echt waar zou zijn dan had ik dat vast nog wel geweten, nietwaar. Maar de waarheid is dat ik soms pas (vaak ook tijdens) nadat ik daar uit geklessebest ben een rondje door het nieuws wandel.

En zo kwam ik bij het stukje van Ebru Umar op GS met diezelfde titel: De Jeugd van Tegenwoordig. Ik lees der niet altijd en al helemaal niet de metro, daar kom ik hooguit als Annelies van Hoeiboei er naar verwijst. Op twitter heb ik Ebru ontvolgd een tijd terug omdat het me niet interesseert welke kleur lippenstift ze zal gebruiken. Ze was een dappere vrouw toen ze in de Balie op het podium sprong om een doorgedraaide imam te vertellen dat er ook vrouwen deelnemen aan het debat, welk debat dan ook. En ook het stukje op GS maakt niet de meeste indruk op me. Hoe vreselijk alle bedreigingen ook zijn.

Nee, het is die column in Metro waar ze naar verwijst. En dan met name de comments eronder. Ik heb ze net allemaal zitten lezen. Zo gek ben ik dan weer. Er staan nu 500 plus reacties, op GS iets meer, maar er is een belangrijk verschil. Als ik het even grof schat zijn bij Metro 9 van de 10 reacties van islamitische Turken. Turkse-Nederlanders zal ik ze niet noemen, want er is er werkelijk geen één die zich als zodanig opstelt. Wat ze met dat Nederlandse paspoort moeten vraag ik me dan ook ten zeerste af.

In het kort vallen de reacties in vijfen uiteen:
-Ze heeft disrespect naar Turken en Turkije en dat wordt onder geen beding getolereerd.
-Ze heeft disrespect naar de islam en dat wordt onder geen beding getolereerd.
-In een aantal comments worden bovenstaande twee onder het mom van redelijkheid gepresenteerd: "er is vrijheid van meningsuiting, maar dit gaat te ver." En dat wordt onder geen beding getolereerd.
-Je bent een slecht mens, en lelijk bovendien, en we wensen je dood. Want we tolereren jou niet.
-Wij zijn tolerant voor eenieder, maar niet als je het met ons oneens bent, want dat tolereren wij niet.

De tendens lijkt me duidelijk.
Dat zijn dan 500 plus comments en ze geven allemaal maar één ding weer. WIJ DULDEN GEEN KRITIEK. Dat is geen minderheid beste goedbedoelende mede-Nederlandertjes. Dit komt niet van een of ander extremistisch pro-islam blog zoals er zovelen door de overheid gesponserd worden. Dit is de realiteit hoe onze 'gasten' over ons denken. Wij moeten onze kop houden onder het mom van respect.

Ik ga niet de comments één voor één beargumenteren, dat is van de zotte en ik heb er de tijd niet voor. Ebru meldde in mijn ogen weinig schokkends:
-Het gejengel (ojee daar pist een moslima van in haar broek) van een moskee om 04.00 uur 's nachts is vervelend voor de nachtrust.
-Mohammed (dat ie de eeuwigheid in een kamelen-anus door mag brengen) is al een tijdje dood. Lijkt me een historisch feit, maar zodra een ongelovige die naam uitspreekt schijnt dat al blasfemie te zijn.
-Een referendum in Turkije hierover zal wel onbegonnen werk zijn.

Ze constateert slechts. Ow, en ze zei reli-gekkies. Oops. Maar dat zegt de hele linkse goegemeente toch al jaren over alle christenen. Inclusief ikzelf dat is, maar ik zal het meer en meer proberen te laten, want ik ben van mening dat de vrije westerse burger de christenen nodig heeft, en jullie ons atheïsten.

Ik pis dagelijks op de islam en zijn pedoproleet en bij het ontbijt verbrand ik elke dag ritueel een koran.

Krijg toch de... (hik ofzo)


Toevoeging.
En dan lees ik net links in de nieuwsbalk op mijn blog dat het er in Zweden nog een graadje erger aan toe gaat. Daar wil een Turkse journaliste de Zweden Democraten en hun stemmers uitzetten. Wij roepen al jaren dat ze hier zijn om ons te koloniseren en te onderwerpen en dan worden we uitgelachen, maar deze Turkse zegt het toch echt zelf. Wat me ook opviel bij de comments onder het stukje van Ebru was dat het merendeel van vrouwen afkomstig was en dat die minstens zo grof zijn als de mannen.

Gepubliceerd op Amsterdam Post