zondag 29 juli 2012

Sofie Peeters update

Mevrouw Peeters heeft wat losgemaakt. Dat kan niemand meer ontkennen. Alle blogs vallen er wel of niet overheen. Der filmpje werd uitgezonden op canvas-terzake. Veel linkser kun je het niet krijgen, ik herinner me een interview van dezelfde journaliste met Filip de Winter..

Over het algemeen beseft men te weinig dat Sofie geen journaliste is, maar een kunstacademie-studente. En ze heeft, al dan niet toevallig, een onderwerpje gepakt dat stof doet opwaaien. (kunstenaars houden wel van een rookbommetje op de Dam heb ik een paar artikelen terug geschreven, dat levert namelijk subsidie op)

En behalve alleen maar "mooie" dingen maken, is dat toch ook een taak van de kunst?  Ze heeft iets op de kaart gezet. De volgende dag nog vaardigde de Belgische minister van het één of ander een zus of zo boete uit voor dit of dat. Het stond in de telegraaf, de nos berichtte erover etc.

Met alle respect, maar zij krijgt voor elkaar wat velen niet lukt.

Ik heb haar in mijn eerste reactie al verdedigd, en zal dat blijven doen.

Zij heeft een ingang bij de gutmenschgemeenschap, die wij niet hebben. En zonder hen gaan we het niet redden vrees ik. We hebben ze nodig. En remember: ze bedoelen het goed.

Trouw, 2-08-12
Andere media  (oa. sharia4belgium)
Sharia4belgium; ze vragen er om, Telegraaf
The Guardian
NRC betitelt mevrouw Peeters als raciste
Commentaar van Joost Niemoller daarop
en GeenStijl
Mevrouw Peeters zelf wijt het nog maar eens aan reclameposters
En Ahmed Marcouch via Joop
Veel vormen van wat seksuele intimidatie zou kunnen worden genoemd zijn al strafbaar: aanranding, verkrachting, het plegen van ontucht en belediging staan al in ons strafrecht.
Nu de islam graag nog, maar jij wilt geen afstand nemen van de oorzaak van de ellende.