maandag 16 juli 2012

Te dom om te poepen

Omdat ik het al jaren kwijt wil, maar te lui ben om het fatsoenlijk te verwoorden, had ik het even kort en zonder hoofdletters enzo bij ome Frik van de AP op schoot geworpen. Nou vindt die roze boa- en oranjegalajurkendrager(is dat één woord?) dat ik er een stukje van moet maken. En omdat ik zijn mening wel hoog heb zitten en geen eens word heb op deze pc. En omdat dit lekker mijn blog is, waar ik desnoods Chinees typ als ik daar zin in heb. Daarom gooi ik de ruwe versie dan maar hier neer:

  1. 76
    Fubar zegt:
    Excuses. Onderstaande is wat bot en kort door de bocht. En als ik wat snel typ (het was in antwoord op iemand die u allen hier niet kent) dan laat ik ook de hoofdletters achterwege. Ik wou al langer aanstippen, maar dan wat beschaafder en beter en netter geformuleerd, wat ik hieronder te melden heb. Helaas ontbreekt me telkens de tijd en komt het er maar niet van. Hopelijk vergeeft u mij mijn uiterst slordige taalgebruik. Dat is niet mijn gewoonte als ik in het openbaar reageer, maar dit was in eerste instantie dan ook niet voor openbaar bedoeld.
    Maar omdat ik het al veel langer wil uiten en het nu net zo uitkwam dat ik het aan iemand vertelde, kan ik het niet laten ook hier dan maar de ongecultiveerde versie te plempen. Het is slechts een kwestie van copy-pasten. Ooit lever ik het misschien nog wel eens ‘in het net’ aan:

    Sorry dat ik er even niet was:
    Ik was een biertje drinken met de voormalig mecanicien van Leontien van Moorsel, sorry.
    Maar hey lol.
    Freek de Jonge op tv die spreekt, voor zover die nog kan articuleren, over uitgerangeerde artiesten… whaaaahaaaa.
    Ouwe lul!!!!!

    Neerlands hoop was ooit leuk, maar dat was omdat je Bram Vermeulen had. Die was wel geniaal, maar is ook hardstikke dood inmiddels(de goeden gaan altijd eerst). Nu heb je een wijf dat hobbezakken ontwerpt, en jij bent zo dom ze aan te trekken uit misplaatste liefde, en zij noemt het decor.
    Dat mag, en kunst is hardstikke rot, en als kunstenaar ben ik de eerst aangewezene om dat te weten en te beamen.

    Ach meneer de Jonge het zal allemaal best, we kunnen er een heel discours over hebben. Maar beste Freek, what in fucking hells name, geeft jou het recht om voorstellingen -waar niemand behalve het bejaardenhuis op zit te wachten- te maken van mijn belastinggeld. Lazerstraal een end op van mijn tv, ga lekker achter een pay-per-view-zender zitten, zullen we eens zien hoeveel mensen een kwartje in je aars douwen. Je hebt een hoofd voor de radio en daar kijkt niemand naar.

    Waar haal je de gore moed vandaan om via het staatspropagandakanaal -betaald door ons allen- je vuiligheid mijn huiskamer in te spuien. Jazeker zit er een knop op mijn tv (Doe Maar-Doris Day). Als mensen voor je gedementeerde infantiele shit willen betalen dan huur je toch lekker zelf een zaaltje af in het de la Mar ofzo, en als er dan geen hond komt kijken is het verlies lekker voor jou. Het gebouw moet binnenkort tenslotte toch gesloopt worden.

    Begrijp je nou werkelijk niet dat je inmiddels een vertegenwoordiger bent geworden van het welhaast uitgerangeerde establishment, waar je ooit zelf tegen ageerde?
    Nee?
    Dan ben je nog te dom om te poepen. Op een podium.

    Ikkes, als (ex)-beeldhouwer, decorbouwer en etcetera enzovoort, pleit voor het afschaffen van alle, ALLE, kunstsubsidies, zowel de directe, maar ook de veelvoud aan indirecte. Het is namelijk valse concurrentie. Het is een feit dat in NL slechts 95% van de kunstzinnig opgeleiden -en ik laat nietszeggende kunsthistor(kuch)ische studies met opzet buiten beschouwing- niet, NIET aan de bak komen.

    Weet je waarom? 
    Omdat ze rotzooi produceren waar geen hond behoefte aan heeft.
    Daarom!

    Het is bedoeld om nuttelozen ook een inkomen te verschaffen, maar men vergeet dat men daarmee de wèl getalenteerden, en zeker diegenen die het zonder subsidie doen, het gras gruwelijk voor de voeten wegmaait. Oftewel ook de kansvollen de kans ontneemt.

    Ik heb wel eens zo-n subsidie aanvraag ingediend. Het doet er geen reet toe wat je gemaakt hebt, daar werd -echt waar- geen eens naar gevraagd. Het gaat om je motivatie, hoe je de wereld wilt beïnvloeden en je maatschappelijke betrokkenheid wilt uitstralen.

    Ik ken mensen die met een camera op het Krasnapolsky stonden, terwijl ze een rookbommetje op de Dam lieten afgaan. That's all, niet meer dan dat. Zat echt geen enkele diepere gedachte achter dan 8 a-4-tjes vol te lullen vanwege diezelfde subsidie.

    En ik rant nog ff lekker door, ben nou toch bezig….
    Dankzij diezelfde eikels kon ik ooit eens een tentoonstelling houden in galerie W-139 (das het huisnr in de warmoestraat) Ik was de eerste sinds de opening 10 jaar daarvoor om weer eens èn de voor èn de achterzaal tegelijkertijd te vullen. Na mij is het niet meer gebeurd.
    De voormalig en de destijdse directeur waren helemaal verliefd op mijn werk en raadden me gelijk aan subsidie aan te vragen. Het was ook de eerste en laatste maal in hun bestaan dat er zoveel betalend publiek kwam dat ze, o shocker, winst maakten.
    Twee van de directeuren van het fonds (beeldende, kunst, dans en etc) waren (zij) dus al in mijn pocket. De aanvraag was nog slechts een formaliteit. De derde was een vrouw. Zij ging over de vitrines aan de vijzelstraat van de  abn-amro. Of ik er even wat wou maken.

    Telefoontje, afspraak maken: of ik even langs wou komen bij haar om der muren te witten, zwart. Ja hallo, ik ben geen fucking huisschilder. Ja maar dan kunnen we even praten…

    Nou vind ik het lastig praten als ik aan het werk ben dus ik stelde voor om gewoon af te spreken en te babbelen, maar nee dat kon niet. Het corrupte kreng wou perse der muren gratis(zwart) gewit hebben.

    De tiefus! Tsja, u raadt het al. Met mijn botte antwoord ging ook mijn subsidie door de plee. En dat zonder dat ook maar iemand ooit een blik geworpen had op mijn 8 A-4tjes motivatie…
    Meld dit commentaar
  2. 77
    LOL
    “begrijp je nou werkelijk niet dat je inmiddels een vertegenwoordiger bent geworden van het welhaast uitgerangeerde establishment, waar je ooit zelf tegen ageerde?
    nee?
    dan ben je nog te dom om te poepen. op een podium.”
    Hoort mij hier niet de geest van Komrij bulderen?
    Typ het eens uit, Fubar. Zeer de moeite waard als stukje.

    80
    rommel zegt:
    Soms maakt het de moeite waard om met je slapeloze gehavende kop nog even laat op de avond, of vroeg in de ochtend -- what ever -- achter het scherm te kruipen om hier te checken of er nog een geflipte kunstenaar na een avondje stappen zijn hart gaat luchten. Dat zijn de mooiste reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten