maandag 4 maart 2013

Bas 'copy-paste' Paternotte beschuldigde mij van het copy-pasten van een fotootje.

Bas 'copy-paste' Paternotte beschuldigde mij van het copy-pasten van een fotootje. Klopt. Ontkennen niet mogelijk, hij heeft een print-screen gemaakt. En normaal geloof ik niet veel van wat die zegt, maar dit nou weer wel. Een heterdaadje, ik ben er gloeiend bij. Als de eerste de beste kleuter die door een NSB-er verraden werd.
Oei, oei, oei.

Een steeldief was ik volgens Bassie. Een bijstandstrekker die het copyright wel niet zou kunnen betalen, een vernietiger van integere mensen hun professionele foto-carriëre. En vooral laf, omdat ik niet op commando van Bassie á la seconde op elke -en dat waren er nog al wat- tweet van hem reageerde. En hij meende ook nog gelezen te hebben dat ik schreef dat ie op GL stemde. Onzin. Ik heb em namelijk ooit wèl geciteerd dat ie op die weigerstemtser van de VVD ging stemmen toen het om de weigerambtenaar ging. De huidige mindef. Als ie dat nou gezegd had, dan had ie zijn huiswerk gedaan. Nu niet.

Het vreemde is dat ik me in 't geheel niet moreel bezwaard voel of last van mijn geweten heb. Mijn steelcarriere bestaat uit het jatten van een handje drop uit de V&D te Zwolle veertig jaar geleden. Zodra mij ter ore kwam dat er copy-right op de foto zou berusten, heb ik die verwijderd. Als het mij beleefd gevraagd was, had ik er gratis mijn nederige excuses bij aangeboden. Maar nee, mijn NAW gegevens werden geëist en er werd door Bassie een fles wijn of whisky uitgeloofd aan degene die hem die kon bezorgen. Ha. Zo kennen we onze moraalloze ridder weer.

Dat ik ondertussen ook al getweet had dat ie gewoon even het rekeningnummer moest geven was hem kennelijk ontgaan. Het is namelijk ook prima mogelijk om iets over te maken zonder je volledige doopceel bij deze meneer te deponeren.

Ik heb niet intentioneel gestolen en het 'gestolene' per direct geretourneerd toen mij duidelijk werd dat dat niet op prijs gesteld werd. Weet je wat stelen is Bassie. Als ik een BBC programmaatje kijk "what's hip today" en ik zie daar tien kasten in een Londense galerie staan die door mij ontworpen, maar niet door mij gemaakt zijn. Als ik Paradiso (of een andere winkel) binnenwandel en daar een decor zie hangen dat ik enige maanden daarvoor ontworpen had, maar niet voor hen.

Wat ik maar aan wil geven met deze voorbeelden is dat ik volledig begrip heb voor het idee van auteursrecht ed. Maar als je daar waarde aan hecht als maker dan mag je ook wel een klein beetje moeite doen om je intellectueel eigendom te beschermen (heb je van mij iets gevonden op het internet? nee he!). Zo is het mogelijk om het copiëren van fotoos van je site onmogelijk te maken (al heb ik de site van de betreffende fotograaf nooit gezien) en ook copy-pasten kun je tegengaan (zou niet leuk zijn voor jou, want dan raak je brodeloos). Zet er een dikke C van copyright in of desnoods een balkje.

Maar als je je werk (of bij wijze van spreken je teeleevisie) buiten op straat (het internet) zet. Tsja, dan is het niet zo raar dat op een dag iemand er mee aan de haal gaat he. Mot je je eigendommen maar beschermen.

Ik had de stomme pech dat van de vele fotootjes die Bassie op het internet heeft staan ik er net eentje pakte waar bovenstaande verhaal op van toepassing was. Het gevolg is een hoop geschreeuw om een bijzaak.

Maar het punt is natuurlijk dat 'Jean-Paul Sartre' Bassie, ondanks zijn jaren-50 bril om intellectueel over te komen, de stront nog niet ziet als ie er zelf in staat.

Kortom; een inhoudelijke weerlegging had ik verwelkomd, maar daar ben je schijnbaar niet toe in staat. Een beleefde vraag had bij mij een beleefd antwoord gekregen, maar blijkbaar kan je alleen gaan lopen schreeuwen als ik je iets voor de voeten werp.

Dan terug naar de titel, die staat er tenslotte niet voor niets. @luxetlibertas1 meldde al dat het commentaar hypocriet was omdat Bassie ook een kollumpie heb op het 'fuktimkuik' blog GS.

Bas 'copy-paste' Paternotte:
Laat ik nou eens een willekeurig schrijfseltje van Bassie pakken. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/beste_mark_het_wordt_tijd.html#more
Tsja, je zal maar journaniks wezen en je geld bijmekaar motten copypasten.  Ik tel zeven (7) gecopy-paste alinea's en één eigen. Met een woordtelprogje zien de getallen er waarschijnlijk nog erger uit. En dat noemt zich journalist.

Je bent een keyboardrobot van het regime. Ook in het door mij bekritiseerde stukje was alleen de eerste alinea van je eigen hand. Je bent een steeldief Bassie, die het volk voorliegt. Je bent de pot die de ketel verwijt. En als iemand er wat van zegt wil je die financieel treffen. Misselijk!

Meer dan 10 manieren om Bassie financieel te treffen:

-Stop! met het kopen van deze blaadjes:

Freelance journalist for Metro, HP/De Tijd, Panorama, Nieuwe Revu, Pure Talent, Visionair, Visblad, Tabaktueel, Soft Secrets, Brain Drain, DGN Publishers, BOVAG, political commentator Radio 1 "Echte Jannen"/BNR/BBC World/Al Jazeera, High Profile, Axioma Custom Media, Readershouse Brand Media and copy for Lost Boys and Ingram Micro. Bron

-Neem geen contact op met Bassie voor:
  • carrièreperspectieven
  • adviesvoorstellen
  • nieuwe uitdagingen
  • open sollicitaties
  • deskundigheidsverzoeken
  • zakelijke transacties
  • referentieverzoeken
  • opnieuw contact op te nemen


-En klik vooral niet op de DO-NOT-DONATE  button die ik zometeen rechtsboven zal plaatsen.



Het is wel duidelijk toch? Je krijgt geen cent van me! Had me uitgenodigd voor een biertje en ik had je rekening betaald, en je woningzoekende fotovrind een huis bezorgd. Nu kun je van  mijn part....



De bewuste foto van die plofkop kunt u hier vinden.
Maar deze is beterdert.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten