woensdag 13 maart 2013

De islam is een totalitaire fascistoïde ideologie

Alija Izetbegovic, the first president of Bosnia and military leader of Muslim forces during the  war in Bosnia (1992 - 1995) with former commander of the El Mujahedin Detachment and the and Vice Captain Army of BiH Abu el Mali ..Bosnia 1994 .. Abu el Mali was a top ally of Osama bin Laden in Europe.

Extreem rechtse praat zullen sommigen denken, een islamofoob aan het woord: 'Hopelijk wordt dat binnenkort strafbaar'. Maar nee, hier is een moslim aan het woord. Hij zegt het niet letterlijk zo, maar onderstaande citaten uit 'The Islamic Declaration' van Alija Izetbegović, de eerste president van Bosnië-Herzegovina, komen er wel op neer. Ik liep nog wat te spitten in de literatuur/lectuur omtrent Srebrenica en kwam onderstaande citaten tegen in "Mabel Wisse Smit een dame 'met pit' in koninklijke sferen" http://groups.yahoo.com/group/linksnederlands/message/6453


'De meest complete definitie van de Islamitische Orde is: de eenheid
van religie en wet, opleiding en kracht, idealen en belangen, de
spirituele samenleving en de Staat en al dit met de harmonisering van
de spontaniteit en verplichting ... de moslim bestaat absoluut niet
als een onafhankelijk individu. Als hij wil leven en moslim blijven,
dan moet hij een omgeving scheppen, een samenleving en een orde. Hij
moet de wereld veranderen of hij wordt het slachtoffer van
veranderingen. De geschiedenis heeft nog geen islamitische beweging
laten zien die niet gelijktijdig een politieke beweging was, want
islam is een religie, maar tegelijkertijd een filosofie, een ethiek,
een orde, een stijl en een omgeving; dat is, een totale wijze van
leven.'

 '... de belangrijkste zaak die de Q'uran aanbeveelt is: alles van
islam; al het andere is slechts een detail en een verklaring van dit
centrale idee. Dit aspect van islam bevat het principe van de
Islamitische Orde, dat is te zeggen de vereniging van religie en
politiek, maar het heeft ook consequenties voor een fundamenteel
praktisch belang, waarvan de eerste is de onmogelijkheid om de
Islamitische Orde te vermengen met niet-islamitische systemen. Het is
in feite onmogelijk dat er vrede of samenleving kan bestaan tussen de
islamitische religie en niet-islamitische sociale en politieke
instituties.'

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen