woensdag 20 maart 2013

Bent U hier wel eens geweest?

Het is een geweldig mooi eilandje. Tropisch.
Ik heb wel wat betere foto's maar ben te lui om up te loaden.
 Historisch.

Schilderachtig.

Altijd 25 graden.
Landelijk.

En weet U wat het mooiste is; U betaalt er ook geen belasting. Helemaal niks nada noppes. U moet wel eerst één (1) miljoen op de bank zetten. Of dat heden ten dage nog in Pounds of Euro's is weet ik niet meer, het is al een tijdje geleden dat ik er was. En het ligt ook niet in Verweggistan ofzo. Nee hoor, het ligt gewoon om de hoek. Anderhalf uur vanaf Schiphol. Het vliegtuigje is wat behelpen; "meneer wilt u links gaan zitten, want anders raken we uit evenwicht, er zijn immers slechts vijf van de tien plaatsen bezet. Als U dan uw rugzak rechts wil laten staan, ga ik wel in het gangpad liggen."

Haastige mensen kunnen hun Ferrari of Bugatti over laten komen met de veerboot, die eens in de week komt, maar moeten zich vervolgens wel aan de over het hele eiland geldende snelheidsbeperking van 30Mile/hour houden. En iedereen doet dat, tussen 8 en 9 's avonds. Sommigen laten hun hond uit en daar laat men de auto uit, het is een ware optocht van de duurste vierwielers over de enige route mogelijk elke avond weer. De wetgeving is een mix van Engels en Frans en kan al naar gelang ingezet worden. De keuken heeft het beste van de Franse en de, en de, en de, Nou ja; ze hebben ook fish and chips als U dat persé wilt. 

En pislauwe paardezeik voor de ware Anglofiel. Voor de Pils-liefhebber is er 'Breda' (gebrouwen sinds 1680 ofzo volgens het etiket) Ach. Het is te doen. En de lokalio's beweren dat het uit 'Holland' komt.

Nu het ene -voormalige Britse-  belastingparadijsje valt, ben ik benieuwd hoe het met Guernsey gaat, maar ik neem aan dat  we net als in het verleden daar niks van zullen horen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten