zondag 15 september 2013

Ayaan and Bill Maher 2009

Soms kijkt een mens filmpjes en soms leest een mens artikelen en soms  doet een mens andere dingen. Ik verschil daarin niet van U. Ik had filmpjes kijk-dag. Het is tenslotte weekend. Zegt Ayaan toch vanaf 2.10 dat we Saoudi-Arabië aan hadden moeten vallen.

Vanaf 1.58:
It's not a religion of peace.
And immediately after 9-11 we should have said:
We're up against islam
And we have to face Saoudi-Arabia
But instead we went to Afghanistan.

En nog veel meer. Zijdelings komt het, naar mijn idee politiek correcte idee, langs dat we verplicht zijn een onderscheid te maken tussen islam en moslims. 'Moslims zijn mensen en die zijn lief en dat mag je niet verwarren met de ideologie, die wel fout kan zijn; islam'.  Nou ken ik zat mensen die helemaal niet lief zijn en zonder moslims geen islam, maar daar kom ik nog op terug in een volgend stukje. En dat nav. het vorige filmpje van Obama. Want kennelijk mag je die twee wel door elkaar halen als je de islam verdedigt, maar niet als je hem bekritiseert. Maar dat is voor morgen.

Kijkenswaardig interview met Ayaan:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten