maandag 9 september 2013

Parool: Nieuwe overlast Diamantbuurt


Parool 
Bewoners van de Diamantbuurt in Zuid hebben opnieuw last van jongeren, en dan vooral van jongeren die al bekend zijn bij de politie. Het stadsdeel heeft deze week een extra camera laten plaatsen.
Een camera?  Een fokking camera? Zodat ik opgepakt word met weet ik wat voor gevolgen als ik de neiging om eens een keer wat terug te doen niet langer kan onderdrukken? Er staat toch?:

                       vooral van jongeren die al bekend zijn bij de politie

Waar is die camera dan voor nodig?  Pak ze op, geef ze met de lange lat, stop ze in het kolenhok. Maar beter; trap ze terug naar daar waar ze vandaan komen. Moet ik ze aanwijzen, of kan je het zelf? Het zijn gewoon de inteelterige nakomelingen van dat wat er al een paar generaties lang de leefomgeving verziekt. Van boefje naar topcrimineel met begeleiding. 
'Vooral over het intimideren en naroepen van passerende vrouwen wordt veel geklaagd,' zegt stadsdeelvoorzitter Paul Slettenhaar. 
Ja, en? Maakt het wat uit? Wordt er wat aan gedaan?  O ja das waar ook, je hangt een camera op, zodat je live mee kan kijken. Pervert!

Hier heb je nog een filmpje, ongehoorde prutser die je er bent:
En nee Antwerpen, Gent, Amsterdam. Het maakt geen zak uit, het is overal.


--
En
Volgens de volkskrant mag het natuurlijk.
Paul Slettenhaar. Sinds ramadan is het vaak raak bij het Badhuis.
 Sinds ramadan, je meent het? Maar dat is toch een soort van Kerstmis? 
Slettenhaar weet om welke jongeren het gaat.
 Dan is het zo goed als opgelost dus.
Het betreft voor een deel de zogenoemde Van Woustraatgroep, die al geruime tijd misdrijven in de buurt pleegt en daarom intensief wordt gevolgd.
Gevolgd? Das gezellig. Als een soort van Big Brother. Heeft u de rechten al verkocht aan Sjonnie de Mol?  En wat krijgen de acteurs betaald?
Alle betrokkenen hebben volgens Slettenhaar inmiddels een brief van de politie ontvangen.
Een brief. Echt? Is dat niet een beetje té daadkrachtig? Voor je het weet schijten ze in hun broek van angst. Al die krabbeltjes op dat onverteerde papier leiden toch al snel tot een ongebreidelde letterpoep bij de lokale analfabeten. En dat geeft nog meer ellende. En daar wilt u, meneer Slettenhaar, vast niet voor verantwoordelijk zijn.
Jongeren die alsnog overlast veroorzaken, krijgen een bekeuring.
Ok, nu ben ik overtuigd (Das beter dan afgetuigd in de Van Wou, het beleid heeft dus zin)
Vooral bekeuringen maken veel indruk, zegt Brahim el Haouari (wie), een jongerenwerker van Streetcornerwork die vooral in de Diamantbuurt actief is.
 Als Jan Jansen het gezegd had dan had ik het niet geloofd. Maar dit klinkt plausibel. Zelf kom ik er echt helemaal nooit. Ik heb namelijk de sleutel van mijn huis weggegooid en kan niet meer naar buiten.
De overlast op en rond het Smaragdplein zal nooit helemaal verdwijnen, zegt Slettenhaar. 'Die zullen we altijd houden.'
Nee hoor. Voordat we last van jou en die vergoelijkende pipo  Brahim el Haouari hadden was er niks aan de hand. En heel binnenkort trappen we jullie er allebei uit.


gepubliceerd bij E.J. Bron


Update 

Na publicatie bij E.J. Bron
Nog even gegoogled op vrind Slettenhaar en even door zijn twitter gewandeld. Mijn indruk is dat het een ambtenaar met tunnelvisie is, maar dat geldt voor de meesten in publieke functies. Anders kom je namelijk niet in die afvalbak terecht. Wel geinig is dat ie zelf verwijst naar het VVD verkiezingsprogram en dat daar al op bladzijde 2 staat:

Amsterdam werd veiliger. En niet een beetje. De inzet van de VVD voor preventief fouilleren en cameratoezicht heeft geholpen. De zero tolerance aanpak van criminele jongeren in de Top 600; een verbetering van 10% tot 15% van de veiligheid in 3 jaar. Amsterdam Zuid, waar de VVD de stadsdeelvoorzitter (Slettenhaar, Fub) leverde, is nu het veiligste stadsdeel en scoorde nooit in de geschiedenis zo goed. Woninginbraak liep daar met een derde terug, het aantal overvallen halveerde. Ook de vroeger beruchte Diamantbuurt hoort nu op basis van objectieve criteria tot de veiligste wijken van de stad.
Eén van de veiligste wijken? Gekkie, het is een opleidingscentrum voor zware islamitische criminelen. Zie de links hierboven. En er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd. Ik drink eens in de week een biertje daar joh, en praat met die gasten. Jou heb ik nog nooit gezien, die gek van de SP wel. Dat moet ik em dan weer nageven. You don't know shit, om het maar zo te zeggen. Ik drink bier en zij baco-tjes, en na wat teveel worden zij vervelend. Maar daar klaag ik niet over, dat is een kroeg eigen. Ik red me wel. Het gaat me om al die mensen die zich niet redden. En daar doe je geen ene fuk voor met je 'camera'.
Als het niet zo triest was zou ik er om lachen. Tweet van dinges, met de bewuste vvd-link erin:




En naast die ene camera heeft ie ook nog een andere volkomen onverwachte methode om het 'probleem' op te lossen. Je bedenkt het echt niet. De PvdA roept het, GL roept het, D66 vraagt zich af of ze het tot kroonjuweel uit moeten roepen. CU twijfelt nog, SGP is met andere dingen bezig en Femke (wat, hadden jullie een ander lijstschijter?) is onverholen pro zelfmoord (islam). "Respect". Juist ja. Mag ik vloeken? Ja, het is tenslotte mijn blog. Godverdetiefus. Hoe haal je het in je hoofd.


Respect, dat wat een Marokkaan roept als je niet vrijwillig in plaats van één al je sigaretten afgeeft. Respect voor de culturele afwijkingen als een  Jemitische islamiet een 8-jarig meisje doodneukt.

Ik heb geen respect voor mensen die een ideologie aanhangen, die mij naar het leven staat. Laat dat duidelijk zijn. Ik ga niet vanwege een of ander vals idee van 'respect' gewillig op de grond liggen en me af laten slachten. Jij, ja jij, Slettenhaar, werkt er aan mee dat men zometeen het recht in eigen hand neemt. En dan krijg je de duvel niet meer terug in het doosje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten