dinsdag 24 september 2013

This is my new home. My prison. My harem.

My life of hell in an Afghan harem – Phyllis Chesler

I ONCE lived in a harem in Afghanistan.
I did not enter the kingdom as a diplomat, soldier, teacher, journalist or foreign aid worker. I came as a young Jewish bride of the son of one of the country’s wealthiest men. I was held in a type of captivity — but it’s not as if I had been kidnapped.
I walked into it of my own free will.
It is 1959. I am only 18 when my prince — a dark, older, handsome, westernized foreigner who had traveled abroad from his native home in Afghanistan — bedazzles me.

En vanwege de copy-rights dingen enzo lijkt het me vanaf hier tijd u naar het origineel te verwijzen. Ik heb al eens eerder gezegd dat ik op deze pagina niet lichtelijk naar Engelstalige artikelen verwijs, die zet ik wel bovenaan in die linker sidebar. Kunt u zelf kiezen of u er op klikt. Maar ondanks, of misschien wel juist dankzij, de naïviteit van het slachtoffer, die misschien wel exemplarisch is voor de westerse policore samenleving als geheel, krijgt u een mooi inkijkje:

via The muslim Issue

Geen opmerkingen:

Een reactie posten