woensdag 28 augustus 2013

Nog ff en ik ben ouder dan jullie

1 opmerking:

  1. Die vogel scheet op Herman Brood. Het jasje zat altijd onder. Ze zaten op een terrasje op de Markt. Herman had niet alleen de vogel bij zich ook een soort oppasser. Die was het gemiddelde van een portier of uitsmijter bij een nachtclub en een verpleegster. Met de zelfde vuisten konden opdringerige jongelui op een afstand worden gehouden en de luier worden verschoond.

    Het is toch prachtig dat Herman zijn laatste levensdagen verzorgd heeft kunnen worden door een oppasser die hem ondersteunde, hij kon moeilijk meer lopen en hij wist niet meer welke kant hij op ging. Hij groette iedereen en glimlachte ook tegen iedereen. Herman had het voorkomen van een oud-generaal van ergens ver in de zeventig à tachtig. Uniform jasje, ik geloof zelfs een gala tenue, tenger en in-een gekrompen. Hij wist absoluut niet meer waar hij was.

    Toch knap dat hij nog de lift heeft weten te vinden van het Okura Hotel. Als ik er over na denk moet het al heel knap zijn geweest dat hij zijn wens onder woorden heeft kunnen brengen.

    Iedere junk en iedere oude van dage zou zo'n oppassende sterke en begripvolle oppasser moeten hebben. Helaas hebben heel veel ouderen alleen een paar vogels die op hen schijten! En Mark Rutte natuurlijk, maar die komt geen luiers verschonen, Mark Rutte weet alleen hoe hij het pensioen uit de pensioenfondsen moet halen, zodat ouderen alleen nog maar één keer naar het Okura Hotel kunnen gaan om van het dak af te springen. Mark Rutte staat dan faliekant achter die keuze van de ouderen. De oppasser van Herman Brood wist tenminste waar het geld vandaan kwam en dat hij dáárom Herman moest ondersteunen. Ik denk zelfs dat die oppasser het geld van Herman beheerde, afrekende bij het terrasje etc. Dat zie ik Rutte ook niet doen. Ik denk dat Rutte er moet de portemonnaie vandoor gaat en de bejaarde in de stront laat zitten.

    Kunnen wij die oud oppasser van Herman Brood geen MP maken? Daar heb ik iets meer vertrouwen in.

    BeantwoordenVerwijderen