dinsdag 29 oktober 2013

Karakus 010


Oer-Hollandse naam. Dat trekt namelijk meer stemmen bij de Rotterdamse achterban dan het Turkse Jan Jansen.
De man wordt PvdA kandidaat in 010 voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

De burgemeester, Aboutaleb, is een Marokkaanse moslim. Dus de hoogste tijd om ook de Turken een plekje te geven. Kwestie van een democratische en proportionele afspiegeling van de maatschappij. Wen er maar aan.

Dat Karakus moskee-internaten ontkent, en de klokkenluider over die kwestie brodeloos maakt, doet er niet toe, dat is een kwestie van... cultuur zullen we maar zeggen.

Dat Karakus een fervent moskee-bouwer is:
De verandering is ook zichtbaar in het stadsbeeld door de bouw van de vanwege de reusachtige minaretten omstreden Essalammoskee. Ondanks problemen met de bouw wordt deze moskee toch voltooid, zo meldde onlangs de stedelijke PvdA-wethouder Hamut Karakus.
Carel Brendel 

En dat Karakus afkomstig is van de Turkse PvdA coup in Feyenoord R'dam. (Wat is er met mijn geliefde Feyenoord gebeurd, vraagt deze Amsterdammer zich af. Onze verschillen kunnen niet zo groot zijn dat... ) 

Feyenoord dus.
 
Niet dat het in mijn stad beter is. Rotterdam en Amsterdam in de race om wie het eerst onder volledig islamitisch bestuur staat. Wie had dat ooit gedacht?

In één generatie, mijn generatie. Vanaf de Sam-Sam op de kleuterschool heeft een beschaving zichzelf met één filosofische pennenstreek uit de geschiedenisboekjes verwijderd. Het is ongekend.


Ik stond erbij, keek er naar, en ik wist niet wat ik er aan kon doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten