dinsdag 1 oktober 2013

Moslims - islam

Nou had ik laatst aangekondigd daar verder op in te gaan. Ooit.

In dit stukje Ayaan and Bill Maher 2009

Zijdelings komt het, naar mijn idee politiek correcte, idee langs dat we verplicht zijn een onderscheid te maken tussen islam en moslims. 'Moslims zijn mensen en die zijn lief en dat mag je niet verwarren met de ideologie, die wel fout kan zijn; islam'.

Ik heb het stukje nog niet geschreven, maar ik gaf vast een voorschot op De Vrije Chroniqueurs. Wordt vervolgd:

Fubar zegt:
Zal ik ook ff een duit in het racistische zakje doen? Ik heb helemaal niks tegen deportatie. What’s in a name nietwaar. Niet met geweld, niet naar een vernietigingskamp. Dat vind ik onmenselijk, maar naar daar waar den islamiet zich wel thuisvoelt. Waar men naar hartelust kan stenigen, ledematen afhakken en verdere vroomheid ten toon kan spreiden. Dergelijke barbarij geeft hier geen pas.
Mijn oplossing is deze:
http://fubarfubar.blogspot.nl/2013/06/de-hoogste-tijd-voor-remigratie.html

Ik geloof heel niet in het imaginaire onderscheid tussen een gematigde en een extreme islam, dat is slechts bedacht om maar niet de gehele islam in een kwaad daglicht te hoeven stellen. Een gutmensch-fabeltje. Net zo min dat ik geloof in het dwangmatig gemaakte onderscheid tussen islam en ‘moslims’. “De ideologie kan wel fout zijn en de mensen niet.” Het is een kunstmatig onderscheid om maar niet voor de rechter gedaagd te worden.

Allereerst kunnen mensen wel degelijk fout zijn, voorbeelden te over. Het vertroebelt de discussie. Het zijn moslims die rariteiten afdwingen, het zijn moslims die moskeeën bouwen, het zijn moslims die apart onderwijs eisen. Het zijn moslims die onze grondwet met voeten tarten.
De islam doet dat niet hoor. Heeft u de islam wel eens horen spreken? Op welk nummer kan ik hem bellen? Wat is zijn e-mail adres? Kan ik een kopje thee, of een biertje, drinken met de islam? Nee he?
Het zijn de mensen die de islam implementeren.

Zonder moslims geen islam, en zonder islam geen moslims. Zonder moslims geen 9-11, zonder moslims geen Bali, Madrid of London of Theo van Gogh. De islam mag de ideologie zijn, maar zonder uitvoerders geen 270 miljoen doden sinds het ontstaan van deze doodscultus. Boston, Kenia, Darfur, Mali, het is allemaal door mensen uitgevoerd. Misleidde mensen, maar nog steeds mensen. Een boekje hanteert geen kalashnikov.

1 opmerking:

  1. Zonder misdadigers is er geen misdaad, en zonder misdaad zijn er geen misdadigers nodig, zo-iets ongeveer.

    BeantwoordenVerwijderen